امروز یکشنبه، ۳ تیر ۱۴۰۳

زعفران با اقتدار صدرنشین معاملات بازار آتی

زعفران با اختلاف زیاد بیشترین سهم را در حجم و ارزش معاملات قراردادهای آتی در هفته منتهی به ۱۸ شهریور در اختیار داشت. حجم کل معاملات قراردادهای آتی ۵۱ هزار قرارداد و ارزش آن ۲۷۳ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته قبل تر رشد ۷ درصدی در حجم و ۲.۳ درصدی در ارزش داشت. در این بین سهم زعفران از حجم بیش از ۴۲ هزار قرارداد و از ارزش ۱۹۳ میلیارد تومان بود.

به گزارش فراسو، در هفته منتهی به ۱۸ شهریور ۵۱ هزار و ۳۷۴ قرارداد آتی به ارزش نزدیک ۲۷۳ میلیارد تومان دست به دست شد که نسبت به هفته منتهی به ۱۱ شهریور رشد ۷ درصدی در حجم و ۲.۳ درصدی در ارزش داشته است.

بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی در هفته ای که سپری شد ۴۲ هزار و ۵۸۸ قرارداد زعفران به ارزش ۱۹۳ میلیارد تومان برای سه موعد تحویلی شهریور، آبان و دی سال ۱۴۰۱ بود.

برای صندوق طلا نیز ۷ هزار و ۵۸۸ قرارداد به ارزش بیش از ۷۷ میلیارد و ۷۲۸ میلیون تومان در سه موعد تحویلی مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۱ در هفته منتهی به ۱۸ شهریور دست به دست شد.

نقره هم با دست به دست شدن هزار و ۱۹۸ قرارداد به ارزش ۲ میلیارد تومان در سه موعد تحویلی مهر و آذر ۱۴۰۱ روبه رو بود.

از لحاظ حجم زعفران با سهم ۸۳ درصدی بیشترین سهم را از کیک معاملات قراردادهای آتی در اختیار داشت و از لحاظ ارزش نیز دارایی مذکور با سهم ۷۱ درصدی سهم بیش‌تری نسبت به صندوق طلا و نقره در معاملات آتی داشت./کالاخبر

زعفران با اقتدار صدرنشین معاملات بازار آتی

زعفران با اقتدار صدرنشین معاملات بازار آتی

زعفران با اقتدار صدرنشین معاملات بازار آتی

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/1LewXh