امروز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

طالبان: می‌خواهیم تعامل خوبی با کشورهای جهان داشته باشیم

سرپرست وزارت امور خارجه طالبان گفت که تمایل دارند با کشورهای جهان در عرصه سیاسی٬ دیپلماتیک و اقتصادی تعامل خوبی داشته باشند.

به گزارش فراسو به نقل از آناتولی، امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان پس از دیدار با مقامات ازبکستان در حاشیه نشست بین‌المللی تاشکند در جمع خبرنگاران گفت: حاضریم با کشورهای جهان در عرصه سیاسی٬ دیپلماتیک و اقتصادی تعامل خوبی داشته باشیم.

وی افزود: اکنون تمام مناطق افغانستان تحت تسلط یک دولت است. کشورهای جهان و منطقه می‌توانند با استفاده از این فرصت در کشورمان سرمایه‌گذاری کنند.

به گفته وی، در نشست تاشکند، مسائل مختلف از جمله اقتصاد، ترانزیت و نقش افغانستان به عنوان پل ارتباطی بین آسیای مرکزی و جنوبی و راه آهن ترمز-مزارشریف-کابل-پشاور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در حاشیه نشست بین‌المللی تاشکند با ولادیمیر ناراف، سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان و عبدالعزیز کاملوف، مشاور شورای امنیت ملی و نماینده‌ ویژه رئیس جمهور این کشور در امور سیاست خارجی دیدار کرده است.

نشست دو روزه تاشکند با حضور هیات طالبان و نمایندگان حدود ۲۰ کشور و سازمان‌های بین‌المللی با محوریت افغانستان امروز و فردا در این شهر برگزار می‌شود.

قرار است در این نشست، تنظیم اقدامات و پیشنهادات هماهنگ جامعه جهانی در مسایل ارائه کمک برای برقراری ثبات، امنیت، بازسازی پسادرگیری در افغانستان و همگرایی آن در روندهای همکاری منطقه‌ای در راستای منافع مردم افغانستان و تمام جهان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/lSAwnU