امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرغامی: ایجاد مسیر استاندارد در جاده گردشگری گنجنامه – تویسرکان ضروری است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ایجاد مسیر استاندارد در جاده گردشگری گنجنامه – تویسرکان ضروری است تا گردشگری شایسته ای در این مسیر پا بگیرد.

به گزارش فراسو، «سیدعزت‌الله ضرغامی» روز پنجشنبه در حاشیه سفر رییس جمهوری به استان همدان از قلعه اردلان شهرستان تویسرکان بازدید کرد و در جمع خبرنگاران افزود: مسیر گردشگری گنجنامه به تویسرکان با برخورداری از طبیعتی بکر، دلنشین و مسحور کننده و آب و هوا و اقلیمی دلپذیر یکی از مقاصد گردشگری استان همدان است.

وی اضافه کرد: اما آنچه در این میان از اهمیت بالا و بی‌بدیلی برخوردار است، ساماندهی راه‌های ارتباطی تویسرکان است که موجب تسهیل در روند رفت و آمد گردشگران به این مقصد جذاب گردشگری در ایام مختلف سال می‌شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین از قلعه “اردلان” روستای اشتران بازدید کرد و گفت: باید تدابیری برای بازدید عموم از این بنای تاریخی اندیشیده شود.

وی در سفر هیات دولت به استان همدان، از قلعه تاریخی اردلان به عنوان یکی از آثار ارزشمند همدان دیدن کرد.

وی در بازدید از قلعه تاریخی اردلان، با اشاره به اینکه باید تدابیری برای بازدید عموم از این بنای تاریخی انجام شود، اظهار داشت: قلعه اردلان موقعیت بسیار مناسبی دارد و با توجه به اینکه این بنا مالک خصوصی دارد ما نیز آمادگی کامل داریم در حوزه مرمت و ارائه تسهیلات یاری‌گر باشیم تا کاربری متناسب برای بنا تعریف شود.

قلعه اردلان تویسرکان متعلق به دوره قاجار و در روستای اشتران واقع است، کنار بنا یک حمام تاریخی قرار دارد که مکمل قلعه بوده و قناتی نیز در داخل قلعه وجود دارد.

این بنا در سال ۱۳۸۳ با شماره ۱۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

آیین استقبال رسمی از رییس جمهور با حضور آیت‌الله «حبیب الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان و «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در فرودگاه همدان برگزار شد.

همچنین جمعی از وزرای دولت به نمایندگی از رییس جمهور به شهرستان های تابعه استان همدان سفر می کنند و ضمن دیدار با مردم و شرکت در جلسات کاری، مسایل و مشکلات منطقه را بررسی و نتیجه کار را در شورای اداری استان به رییس جمهور ارایه می کنند.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/OfShEF