امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تشریح اقدامات بانک مسکن کردستان در اجرای طرح نهضت ملی

مدیرشعب بانک مسکن کردستان در بازدید از واحد خبر صدا و سیمای مرکز کردستان طرح نهضت ملی را گامی مهم برای توسعه صنعت مسکن و ساختمان استان عنوان کرد و به تشریح اقدامات بانک پرداخت.

به گزارش فراسو به نقل از هیبنا؛ امید راست بین در این نشست خبری با تشریح اقدامات بانک مسکن در طرح نهضت ملی گفت: در حال حاضر با معرفی اداره کل راه و شهرسازی استان، بیش از ۹ هزار کردستانی متقاضی مسکن ملی در بانک مسکن افتتاح حساب نموده اند و از این تعداد، پنج هزار واحد مسکونی آماده عقد قرارداد است و قرارداد پرداخت تسهیلات با یک هزار نفر نیز به انجام رسیده است.
وی با اشاره به اینکه میزان پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن ۲۰ ساله است و سه سال تنفس دوران مشارکت دارد،گفت: کسانی که دارای زمین سند دار هستند می‌توانند در طرح نهضت ملی با عنوان خود مالک ثبت نام و بدون استفاده از بند ج از تسهیلات این طرح به ازای هر واحد در مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، در شهرستان‌های تابعه ۳۰۰ میلیون تومان و در روستا‌ها نیز ۲۵۰ میلیون تومان استفاده کنند.
راست بین با اشاره به هدف دولت در ساخت ۸۷ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی کردستان، گفت: تاکنون در مجموع پنج هزار میلیارد ریال توسط واجدین شرایط و افرادی که افتتاح حساب کردند واریز شده که از این میزان ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به حساب سازنده گان واریز شده است.
مدیر شعب بانک مسکن کردستان بر سهم ۳۵ درصدی بانک از پرداخت تسهیلات حمایتی که به شبکه بانکی استان تکلیف شده تاکید کرد و اظهار داشت: در بخش تسهیلات شامل ساخت، خرید و تعمیر مسکن و غیره، ۶ هزار و ۲۷۹ فقره تسهیلات با اعتباری بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرداختی شده که بیش از ۹۰ درصد این تسهیلات در بخش مسکن بوده است.
راست‌بین گفت: در بخش تسهیلات حمایتی همچون پرداخت قرص الحسنه ازدواج، خود اشتغالی نهادهای حمایتی و جوان گرایی و فرزند آوری، حوادث غیرمترقبه، بافت فرسوده و روستایی و فروش اسقاطی مسکن مهر در سال گذشته در کردستان ۲ هزارو ۳۹۰ فقره تسهیلات به مبلغ یک هزار و ۹۲۴ میلیارد ریال پرداخت شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/pSVnu2