امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری کارگروه هفتگی نهضت ملی مسکن برای رفع موانع

مدیرشعب بانک مسکن استان قزوین گفت: کارگروه هفتگی طرح نهضت ملی با حضور مدیران بانک مسکن، اداره کل راه و شهرسازی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و نمایندگان پیمانکاران در بانک مسکن برای تسهیلگری و رفع موانع این طرح برگزار می شود.

به گزارش فراسو به نقل از هیبنا؛ یونس احمدی مدیر شعب قزوین با اعلام این خبر در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: سال گذشته ۱۲ هزار و ۹۶۱ فقره به مبلغ ۱۲هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال و نیز در ۴ ماهه نخست امسال ۳ هزار و ۲۹ فقره به میزان ۷ هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان ساخت و ساز در بافت فرسوده استان، پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، مانده تسهیلات بافت فرسوده این بانک، ۵۱ هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال است و این میزان در سال گذشته ۴۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

احمدی، میزان بافت فرسوده استان را یک هزار و ۳۰۰ هکتار و میزان بافت فرسوده شهر قزوین را ۵۴۰ هکتار اعلام و اضافه کرد: میزان تسهیلات پیش بینی شده برای این بخش ۳۵۰ میلیون تومان است که ۱۵۰میلیون آن به صورت قرض الحسنه، ۱۵۰ میلیون تومان آن با کارمزد ۱۸درصد و ۵۰ میلیون تومان نیز از محل فروش اقساطی به متقاضیان واگذار می شود و به طور میانگین تسهیلات حوزه بافت فرسوده با نرخ ۹ درصد خواهد بود.

وی با بیان این که سال گذشته از محل بند الف تبصره ۱۸ بودجه، ۳۱۷ فقره برای دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شدند، توضیح داد: از این تعداد، ۱۸۳ فقره منجر به انعقاد قرارداد شده است؛ ۵۵ مورد تاکنون به بانک مراجعه نکرده اند و ۴۵ فقره از پرونده ها نیز به دلیل نواقص عودت داده شده اند که میزان تسهیلات پرداخت شده از این محل نیز ۴۷۴ میلیارد ریال بوده است.

مدیر شعب خاطرنشان کرد: در بخش نهضت ملی مسکن نیز ۱۹۲ متقاضی که بیشتر از خودمالکان نیز بوده‌اند با بانک مسکن عقد قرارداد بسته اند و ۱۲هزار و ۵۲۵ فقره پرونده باقی مانده است که تاکنون به بانک معرفی نشده اند.

احمدی عنوان کرد: بر اساس اعلام اداره راه و شهرسازی، سهمیه استان در طرح نهضت ملی مسکن ۶۱هزار و ۹۰۲ واحد پیش بینی شده است و تشریح کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن نیز تاکنون ۲۵هزار و ۴۶۳ فقره پرونده با ۹هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح حساب شده است، ادامه داد: از این میزان تاکنون ۴هزار و ۵۱۸ میلیارد در قالب تسهیلات به پیمانکاران پرداخت شده و ۴هزار و ۶۸۱ میلیارد دیگر در حساب بانک موجود است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/7yOELd