امروز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتقاد روسیه از تداوم حمایت‌های تسلیحاتی غرب از اوکراین

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اختصاص ۵۰۰ میلیون یورو دیگر از سوی اتحادیه اروپا برای حمایت تسلیحاتی از اوکراین گفت: کی‌یف و بروکسل بدانند هرگونه تلاش برای رسیدن به پیروزی در میدان نبرد، راهی به سمت پرتگاه است.

به گزارش فراسو به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخاروا خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا در حالی که مزورانه مدعی صلح‌طلبی است، با حمایت تسلیحاتی و تجهیزاتی از اوکراین، روی افزایش دشمنی‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی افزود: تخصیص بودجه برای تامین تسلیحات، نشان‌دهنده تمایل نداشتن اتحادیه اروپا برای پیشبرد راه حل سیاسی در اوکراین است.

این مقام روس با اشاره به تخصیص ۲.۵ میلیارد یورو برای حمایت تسلیحاتی از اوکراین، اتحادیه اروپا را شریک کشتار غیرنظامیان، کهنسالان، کودکان و دیگر جنایات جنگی انجام شده توسط ارتش اوکراین و ملی‌گرایان اوکراینی در منطقه روس‌نشین شرق این کشور عنوان کرد.

زاخاروا گفت: اتحادیه اروپا فقط به اوکراین سلاح می‌دهد و چشمش را به روی فساد مقامات کی‌یف بسته است.

وی افزود: در طول پنج ماه گذشته که غرب بدون وقفه تسلیحات به اوکراین می‌فرستد، مقامات اروپایی سعی کردند خطرات در پیش گرفتن این سیاست برای امنیت داخلی اتحادیه اروپا و شهروندان آن را پنهان کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: رهبران اتحادیه اروپا همه چیز را قربانی آرزوی خود برای آسیب زدن به روسیه کردند.

زاخاروا از پلیس اروپا خواست تا آشکارا اعتراف کند که سلاح‌های ارسالی اتحادیه اروپا به اوکراین در اختیار گروه‌های تبهکار محلی قرار گرفته است.

وی دلیل تشکیل یک مرکز جدید کنترل امنیت داخلی و مدیریت مرزها در مولداوی توسط اتحادیه اروپا در تاریخ ۱۱ جولای را نیز جلوگیری از قاچاق تسلیحات و مهاجران عنوان کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/rPeVXI