امروز پنج شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران حرکتی نو در حوزه بانکداری کشور است

جت‌الاسلام و المسلمین «سید مفید حسینی کوهساری» رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه ضمن تقدیر از اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، حرکت این بانک در تعریف ادبیاتی نو در حوزه بانکداری کشور (بانکداری قرض‌الحسنه) را شایسته تقدیر دانست.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «سید حسین دامادی» مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم با حضور در ستاد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، با حجت‌الاسلام و المسلمین «سید مفید حسینی کوهساری» رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
مدیر شعب استان قم در این دیدار گفت: نهادینه شدن سنت نیکوی قرض‌الحسنه در جامعه، مستلزم همفکری و همکاری بانک با نهادهای مولد و پرورش دهنده فکر و اندیشه دینی همچون حوزه‌های علمیه است.
وی با اشاره به ضرورت تبیین بیش از پیش آثار و برکات فراوان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این سنت حسنه نزد اذهان عمومی، خاطرنشان ساخت: هر چه در فرهنگ‌سازی قرض‌الحسنه موفق‌تر عمل کنیم، بی‌تردید شاهد دستاوردهای بهتر و بیشتری در زمینه‌های کاهش نرخ بیکاری‌، مهار تورم، رونق تولید، بهبود فضای کسب‌وکار و مقابله با چالش‌ها و تهدیدات فرهنگی–اجتماعی خواهیم بود.

تلاش برای کاهش نرخ کارمزد وام
دامادی در ادامه، احراز پایین‌ترین نرخ مطالبات شبکه بانکی کشور (کمتر از یک درصد) در کنار اعطای گسترده وام قرض‌الحسنه به اقشار نیازمند و طبقات کمتر برخوردار جامعه را از جمله دستاوردهای بزرگ و مهم این بانک برشمرد.
وی با اشاره به تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده از سوی مدیران بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای کاهش بیش از پیش نرخ کارمزد وام، این اقدام را گامی مؤثر در جهت تطابق بیشتر برنامه‌ها و فعالیت‌های بانک با اصول و آموزه‌های اقتصادی شرع مبین اسلام دانست.

اقدامات شایسته تقدیر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
حجت‌الاسلام و المسلمین «حسینی کوهساری» نیز با ابراز تشکر از اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، حرکت این بانک در تعریف ادبیاتی نو در حوزه بانکداری کشور (بانکداری قرض‌الحسنه) را شایسته تقدیر دانست.
وی با توصیه به تعامل بیشتر بانک با مراجع عظام تقلید، علما، شخصیت‌های مذهبی و نهادهای حوزوی و فرهنگی و همچنین شناسایی بسترهایی جدید جهت توسعه فعالیت‌ها، از ارتقای همکاری‌های دو مجموعه استقبال کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/jjOl7G