رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست گفت: «هماهنگیهایی انجام شده که از امروز تا آغاز مراسم راهپیمایی اربعین، گذرنامه زائران با سرعت و دقت کافی به موقع به دستشان برسد.»
به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست؛ سعید شریفزاده در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه امسال برای اولین بار ستاد اربعین در شرکت ملی پست تشکیل شده، گفت: «تلاش داریم خدمات مطلوبی را به زائران حضرت سیدالشهداء(ع) در اربعین ارائه دهیم.»
شریف زاده ادامه داد: «بنابراین امسال قبل از اینکه مردم مراحل اجرایی اربعین را آغاز کنند، ما با مسئولان مربوطه، هماهنگیهایی را انجام دادهایم که خدماتی را قبل از شروع راهپیمایی به زائرین ارائه دهیم تا بتوانیم راهپیمایی اربعین را برای زائران تسهیل کنیم.»
وی ادامه داد: «اولین موضوع هماهنگی با اداره گذرنامه ناجاست. از این رو اطلاعرسانیهای مشترکی به زائران داشتهایم که از هم اکنون تاریخ اعتبار گذرنامههای خود را بررسی کنند، کسانی که نیاز به تعویض دارند در دستور کار قرار دهند و کسانی که گذرنامه ندارند و میخواهند تهیه کنند، درخواست دهند تا ما برای توزیع بموقع آنها برنامهریزی کنیم.»
هماهنگیها با ناجا انجام شده که در این مدت زمان از امروز تا آغاز مراسم راهپیمایی اربعین، گذرنامه زائران با سرعت و دقت کافی و پیشبینیهایی که در جوار این موضوع باید مراعات شود، به موقع برسد.
همچنین رهگیریهایی را برای هموطنان پیشبینی کردیم که بتوانند فرآیند ارسال را طی این مسیر از صدور گذرنامه تا رسیدن به مقصدی که تعیین شده، از طریق اینترنت و اپلیکیشنهای موجود رصد کنند.
رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست اظهار کرد: «از طرفی با ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور هماهنگی شده که با معرفی آنها، مرسولههای مواکب را، هر مرسولهای که باشد، چه اسناد و مدارک و چه اقلامی که برای پذیرایی و اطعام زائران موکبها قرار است حمل شود، بهصورت رایگان تا مبادی خروجی مرزی ارسال کنیم.»
شریفزاده خاطرنشان کرد: «مدیرعامل شرکت پست اخیرا دیداری با رئیس پست کشور عراق داشت و هماهنگیهایی با ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور انجام شده که مقرر شد که در چند عمود، باجههای پستی داشته باشیم.»
وی با بیان اینکه این باجه ها برای رهگیری و رصد مرسولههای زائران است افزود: «همچنین مقرر شده صندوقهای اماناتی را در نجف و کربلا، تعبیه کنیم که امانات زائران را بپذیریم.»