امروز دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: باید خلأ قانونی برای برخورد بورس با متخلفان رفع شود

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سازمان بورس باید قدرت کافی برای برخورد با متخلفان این حوزه را داشته باشد؛ مجلس باید خلأ های قانونی را برطرف کند.

به گزارش فراسو، «اصغر سلیمی»  در خصوص نحوه برخورد با تخلفات حوزه بورس اظهار داشت: برخی از شبکه‌های مجازی در قالب مشاوران  اقدام به سیگنال فروشی می‌کنند، متولیان و مدیران این نهادها مشخص نیستند و به هیچ ارگانی هم پاسخ گو نیست. باید قوانین و مقررات تحت نظارت سازمان بورس به خوبی اجرا شود و خلاء قانونی در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی استفاده  و انتقال  اطلاعات نهانی در بازار سرمایه  را از دیگر تخلفات حوزه بورس عنوان کرد و بیان داشت: سوء استفاده کنندگان از اطلاعات نهانی بزرگترین آسیب  را به بازار سرمایه وارد می‌کنند. سودها را عده خاص  به دست می‌آورند و طرف مقابل مردم عادی هم در ضرر و زیان قرار می‌گیرند.

سلیمی با بیان اینکه بازار سرمایه  موقعیت  ویژه‌ای در تامین منابع مالی صنعت و تولید دارد تصریح کرد: سوء استفاده کنندگان از اطلاعات نهانی توسعه اقتصادی را با مشکل مواجه خواهند کرد و سرمایه گذاران این حوزه  هم شانس کمتری در سود سرمایه دارند و این  باعث می شود اعتماد به بازار کاهش یابد.

نماینده مردم سمیرم در نحوه برخورد با متخلفان حوزه بورس اظهار داشت: سازمان بورس باید قدرت کافی برای برخورد با متخلفین این حوزه داشته باشد و بتواند با اقدام سریع با این جرائم برخورد کند.

وی بیان داشت: مشکلات و موانع حوزه بورس بارها در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شده است و این کمیسیون از هر اقدامی برای توسعه و رشد اقتصادی در کشور حمایت و با سازمان ها و نهادهای اقتصادی همکاری می‌کند./ایرنا

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/jL8IEA