امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

سازمان خصوصی سازی هیچ مسئولیتی در توزیع سهام عدالت ندارد

سازمان خصوصی سازی طی جوابیه ای تصریح کرد، این سازمان هیچ گونه مسئولیتی در زمینه تدوین قوانین مربوط و توزیع سهام عدالت ندارد.

به گزارش فراسو به نقل از شادا، در این جوابیه که در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه تعادل با عنوان “یک بام و دو هوای سهام عدالت” به تاریخ ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱ صادر شده است، می خوانیم:
در ارتباط با مطلب مندرج در روزنامه تعادل پیرامون موارد مربوط به آزادسازی سهام عدالت، همانگونه که مستحضرید با عنایت به ابلاغ فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر موافقت با آزادسازی سهام عدالت در تاریخ نهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ و مطابق فراز (۲) فرمان معظم له که اشعار می دارد: ” مقررات مورد نیاز جهت انتقال سهام به صاحبان سهام عدالت توسط شورای عالی بورس تدوین و تصویب شود. این مصوبات برای کلیه دستگاه های اجرایی لازم الاجرا ست. ” بر همین اساس شورای عالی بورس و اوراق بهادار به عنوان بالاترین مرجع در ارتباط با فرآیند ساز سهام عدالت در تاریخ ۴ مرداد ماه ۱۳۹۹ نسبت به تدوین، تصویب و ابلاغ آیین نامه اجرایی آزادسازی اقدام نموده است و این سازمان نیز حسب الامر مقام معظم رهبری همچون سایر دستگاه ها مکلف به اجرای وظایف تعیین شده در آیین نامه مذکور می باشد.
شایان ذکر است مطابق مواد (۲) و (۳) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱ آذر ۱۳۸۴ شورای عالی بورس و اوراق بهادار به عنوان بالاترین رکن بازار اوراق بهادار مسئولیت تصویب سیاست های کلان بازار را بر عهده دارد که اعضای آن متشکل از چندین وزیر، رؤسای اتاق های بازرگانی ، صنایع و معادن، کشاورزی ایران، اتاق تعاون ایران و دادستان محترم کل کشور بوده و سازمان خصوصی سازی عضویت یا حق رأی در این شورا نداشته است.
خاطر نشان می سازد کارگروه بررسی موضوعات مربوط به بازنگری آیین نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت نیز ذیل شورای عالی بورس تشکیل شده و تاکنون جلسات متعددی به ریاست رییس کل محترم سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار نموده است، لذا موارد مطروحه در روزنامه مذکور پیرامون سهام عدالت، ناظر بر مصوبات شورای عالی بورس می باشد و ضرورت دارد موضوع از سوی دبیرخانه آن شورا مورد بررسی قرار گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/E6bpVi