امروز دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

روسیه: آمریکا به دنبال طولانی‌تر کردن درگیری اوکراین است

سفارت روسیه در آمریکا در بیانیه ای نوشت: آمریکا با سلاح های بیشتری از جمله سامانه های فوق سیار موشکی و توپخانه ای (هیمارس) اوکراین را تجهیز می کند زیرا به دنبال طولانی کردن درگیری به هر قیمتی است.

به گزارش فراسو، خبرگزاری تاس نوشت: بیانیه سفارت روسیه به دنبال تصمیم جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای اعطای بسته کمک نظامی به اوکراین به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار صادر شده است.

در این بیانیه آمده است: این تصمیم بر اساس تمایل شدید واشنگتن برای طولانی کردن درگیری به هر قیمتی و با استفاده از تجهیزات تسلیحاتی خود به منظور جبران افزایش تلفات در میان گردان‌های ملی‌گرا و نیروهای اوکراینی اتخاذ شده است.

وزارت دفاع آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که بسته جدید کمک های نظامی به اوکراین شامل سامانه های فوق سیار موشکی و توپخانه ای بیشتر و دیگر تجهیزات است.

وزارت دفاع آمریکا نیز در بیانیه ای اعلام کرد: این مجموعه شامل تجهیزات و تدارکاتی است که آمریکا قبلا به اوکراین ارسال نکرده است و شامل هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری است که دقت بیشتری دارند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه (۲ اسفند) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/wAlfJ4