امروز سه شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

راه اندازی خط مترو تهران پرند در دهه فجر

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید از راه اندازی خط مترو تهران پرند در دهه فجر خبر داد.

به گزارش فراسو، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در حاشیه تست سرد خط مترو تهران پرند اظهار داشت: موضوعات حمل و نقل یکی از مسائل بسیار مهم جهت خدمت رسانی به شهروندان است و خوشبختانه امروز تست سرد خط مترو تهران پرند انجام گرفت و انشاالله به زودی این خط به طور کامل در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی افزود: شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید سعی کرده در کنار شهرداری و سایر بخش‌ها همکاری های لازم را برای راه‌اندازی این خط انجام دهد و بر همین اساس از طریق تهاتر زمین های در اختیار بخش های مربوطه قرار می گیرد.

جعفری اعلام کرد: تغییر کاربری اراضی مورد نظر طی توافقات حاصل شده و زمین های مورد نیاز داخل پرند برای واگذاری در قالب ۷۰۰ میلیارد تومان انجام گرفته و این نتیجه تهاتر در اختیار مترو تهران قرار می‌گیرد تا بخشی از هزینه‌ها از این طریق تامین شود.

وی با بیان اینکه در بخش های مدیریتی، هم افزایی سبب پیشبرد بهتر امور خواهد شد گفت: بر همین اساس همکاری‌های لازم با وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و استانداری انجام گرفته و به محض معرفی پیمانکار برای تهاتر پرداخت ها انجام می گیرد.

وی اعلام کرد: برنامه ریزی های انجام شده به صورتی است که در دهه فجر انشاالله بهره برداری از خط مترو تهران پرند را خواهیم داشت البته دو لاین برای این خط در نظر گرفته که یک لاین آن تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و به تناسب استقبال توسعه خط نیز انجام خواهد گرفت.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/9Qzwbm