امروز شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تمدید بیمه خشکسالی باغ‌های چای تا ۱۰ تیر

با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و خسارات احتمالی خشکسالی، چایکاران شمال کشور نسبت به بیمه باغ‌های چای خود اقدام کنند.

به گزارش فراسو، رئیس سازمان چای کشور با اشاره به آغاز چین دوم برگ سبز چای در باغ‌های شمال کشور با تاکید بر بیمه کردن باغ های چای شمال کشور گفت: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و خسارات احتمالی ناشی از خشکسالی، مهلت بیمه باغ‌های چای تا ۱۰ تیر امسال تمدید شده که با رضایت نامه کتبی چایکاران، مبلغ موردنظر از محل صندوق بیمه پیشاپیش پرداخت و سپس در سه قسط از بهای برگ سبز چای کسر می‌شود.

حبیب جهانساز افزود: تا کنون ۵۶ هزار و ۶۰۰ تُن برگ سبز چای، از چایکاران گیلان و مازندران به ارزش اقتصادی ۵۰۰ میلیاردتومان خریداری که ۴۲۷ میلیارد تومان (۶/۸۴) مطالبات چایکاران دو استان پرداخت شده است.
رئیس سازمان چای کشور از فعالیت ۱۰ کارخانه چای در شهرستان‌های رامسر و تنکابن خبر داد و گفت: در مازندران نیز بیش از ۲ هزارتُن برگ سبز چای به ارزش ۱۲ میلیاردتومان از چایکاران غرب استان خریداری و تا کنون ۹۰ درصد مطالبات آن‌ها پرداخت شد.
جهانساز افزود: ۶۶ میلیاردتومان تسهیلات سرمایه درگردش، تسهیلات سرمایه‌ای برای خرید ماشین آلات بخش کشاورزی، اصلاح و بهزارعی باغ‌ها و توسعه کارخانجات به چایکاران استان‌های شمالی پرداخت شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Jyjxqo