امروز پنج شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

انگلیس نیروگاه هسته‌ای ۲۰ میلیارد پوندی می‌سازد

به دنبال موج به راه افتاده از ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای، انگلیس ساخت یک نیروگاه ۲۰ میلیارد پوندی در شرق این کشور را تصویب کرد.

به گزارش فراسو به نقل از خبرگزاری آناتولی، دولت انگلیس ساخت یک نیروگاه اتمی جدید ۲۰ میلیارد پوندی (۲۴ میلیارد دلاری) را در شرق انگلستان تصویب کرد.

نیروگاه Sizewell C قرار است توسط یک شرکت فرانسوی ساخته شود. گفته شده این نیروگاه می‌تواند برق ۶ میلیون خانه را تامین کند. این نیروگاه که دو رآکتور خواهد داشت در کنار نیروگاه هسته‌ای Sizewell B که پیش‌تر ساخته شده، تاسیس خواهد شد. دولت انگلیس بار‌ها تصمیم گیری نهایی در مورد این نیروگاه را به تعویق انداخته بود، اما در نهایت ساخت آن تصویب شد.

ساخت نیروگاه جدید بخشی از موج جدید نیروگاه‌های هسته‌ای است. کشور‌های بلوک غرب در پی بروز بحران انرژی و تشدید آن، چند ماه است به دنبال ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید یا استفاده مجدد از نیروگاه‌هایی هستند که تا پیش از این قرار بود متوقف شوند. از سوی دیگر نیروگاه‌های هسته‌ای به دلیل عدم تولید کربن، جزء انرژی‌های سبز محسوب می‌شوند.

با این حال، این تصمیم در انگلیس با انتقاداتی همراه بوده است. برخی می‌گویند این نیروگاه بسیار گران قیمت بوده و بهره‌برداری از آن در کوتاه مدت ممکن نخواهد بود. از سوی دیگر، طرفداران نیروگاه‌های هسته‌ای بر افزایش فرصت‌های شغلی، پاک بودن این نوع انرژی، ثبات و امنیت آن تاکید دارند و می‌گویند این نیروگاه‌ها برای استفاده در طولانی مدت مناسب بوده و مثل نیروگاه‌های بادی وابسته به آب و هوا نیستند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/5xLXth