امروز شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعلام آمادگی بانک مسکن برای مشارکت در طرح‌های شهری کردستان

در نشست مشترک میان شهردار و شورای شهر دیواندره با معاون مدیریت شعب بانک مسکن کردستان، راهکارهای مشارکت در اجرای پروژه‌های مدیریت شهری بررسی شد.

به گزارش فراسو به نقل از هیبنا؛ جابر غلامی معاون مدیریت شعب بانک مسکن استان کردستان در این دیدار ضمن تشریح سیاست های اعتباری بانک، گفت: شهرداری ها موتورهای رشد و توسعه ملی هستند که باید با تعریف ماموریت‌های نوین مدیریت شهری، رویکردهای توسعه ای خود را ضمن تحول و تجدید ساختارهای سازمانی تعیین کنند.
غلامی اظهار کرد : بانک مسکن مجری طرح های کلان دولت است و تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های کلان مسکن کشور، نقش بسزایی در دسترسی همه اقشار جامعه به مسکن ارزان قیمت و با کیفیت دارد.
وی ضمن بیان پتانسیل‌های موجود شهرستان دیواندره در حوزه های اقتصادی و سرمایه گذاری، عنوان کرد: سبد تسهیلاتی بانک مسکن در پروژه‌های ساخت مسکن دارای تنوع زیادی است و این مساله ارتباط مستقیمی با شهرداری در خصوص صدور پروانه ساختمانی و نظارت بر اجرای پروژه‌ها دارد که می‌تواند در کنار تعریف پروژه‌های جدیدی همچون پارکینگ طبقاتی و پارک جنگلی در مسیر ورودی دیواندره، تامین مالی پروژه‌های شهری دیواندره را تسهیل کند.
غلامی بر مشارکت بانک مسکن در ساخت پروژه های مسکونی شهری و روستائی و همچنین مشارکت در طرح پرداخت الکترونیکی عوارض پارکینگ های دیواندره خبر داد و تاکید کرد: یکی از ماموریت های بانک مسکن در سال جاری ایجاد و گسترش زنجیره مالی حوزه مسکن و ساختمان در استان است که در صورت مشارکت تمامی ارگان ها و تجمیع فعالان استان، شاهد تمرکز و قدرتمندی نهادهای تامین کننده مالی و به تبع آن اجرای پروژه های به صرفه و با کیفیت ساختمانی خواهیم بود.
در این دیدار، ایوب قادری شهردار دیواندره نیز ضمن تقدیر از عملکرد درخشان بانک مسکن در رفع نیازهای مالی همشهریان تاکید کرد: اثرگذاری فعال مدیریت شهری نیازمند همراهی نهادهای قدرتمند اقتصادی از جمله بانک‌ها است که در این زمینه انتظار داریم درخواست‌های موجه و پربازده مورد اجابت کمیسیون اعتباری بانک مسکن قرار گرفته و فصل جدید از تعاملات فیمابین تعریف شود.
قادری در ادامه افزود: استفاده از تجربیات کارشناسان بانک مسکن در تامین مالی پروژه های شهرداری می تواند به توانمندسازی شهرداری در سیاست گذاری‌های شهری و رفاهی کارکنان زیرمجموعه کمک شایانی کند و در این راستا امیدواریم با همراهی بانک مسکن پروژه تعاونی مسکن کارکنان را بازنگری و اجرا کنیم.
در این نشست، راهکارهای افزایش مراودات و تبادلات مالی و بانکی و تشریح خدمات و تسهیلات بانک مسکن و تشکیل کارگروه مشترک کارشناسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/oJtIT5