امروز سه شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

استفاده از ظرفیت باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان برای رونق بخش مسکن

مدیرشعب بانک مسکن کردستان گفت: با بهره گیری از ظرفیت ایجاد شده در تاسیس باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان استان، می توان موجبات گسترش زنجیره تامین مسکن را فراهم کرد.

به گزارش فراسو به نقل از هیبنا؛ امید راست‌بین مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان در نشست سازندگان طرح نهضت ملی مسکن استان که با حضور معاون اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد، ضمن تشریح وضعیت کلی مدیریت شعب استان در شاخص منابع و تسهیلات پرداختی عنوان کرد: استان کردستان در شاخص سرانه سپرده‌گذاری و پرداخت تسهیلات در رتبه‌های آخر کشور قرار دارد و این امر نشان دهنده کاهش توان و قدرت بانک در اجابت درخواست‌های مشتریان و تامین مالی پروژه‌های حوزه مسکن و ساختمان است.
وی بر استفاده از ظرفیت‌های استان در بخش مسکن و ساختمان تاکید کرد و افزود: لازم است ضمن تشکیل جلسات مستمر کارشناسی، در اسرع وقت اقدامات اجرایی را در راستای رفع موانع و مشکلات انجام دهیم.
راست بین از آمادگی کامل بانک مسکن برای تامین مالی و حمایت از پیمانکاران در پروژه های نهضت ملی مسکن خبر داد و اظهار کرد: چالش اصلی بانک در استان، خروج سریع و آنی تسهیلات پرداخت شده و منابع مشتریان به خارج از استان برای خرید محصولات و خدمات مرتبط با مسکن است که باید ضمن بهره گیری از ظرفیت ایجاد شده در تاسیس باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان استان و تجمیع فعالان این بخش، مدت ماندگاری سهم الشرکه‌های واریزی در کردستان را افزایش و به تبع آن گسترش زنجیره تامین مسکن را رقم بزنیم.
در ادامه، مصطفی رضایی معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان نیز ادامه داد: شفاف سازی و شرح وظایف ارگان‌های ذیربط در اجرای فرآیندها و حمایت از پیمانکاران پرتلاش استان، کمک شایانی به تسریع در عملیات اجرایی خواهد کرد و از بانک مسکن انتظار می رود با طراحی بسته اعتباری و حمایتی ویژه سازندگان، همچون همیشه نقش پر رنگ خود را در اجرای پروژه‌های کلان ملی ایفا کند.
در ادامه این نشست، فاروق کیخسروی نایب رییس اتاق بازرگانی استان ضمن تشریح عمده اقدامات انجام شده در سال گذشته و در خصوص باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان ادامه داد: طراحی نهایی سایت و اپلیکشین باشگاه انجام شده است که در آینده نزدیک ضمن رونمایی از آن، لیست اولیه اعضای باشگاه در اختیار سازندگان و مصرف کنندگان نهایی قرار می گیرد.
وی در ادامه، حمایت از سازندگان استان را وظیفه ارگان های مربوطه دانست و اظهار کرد: برنامه ریزی برگزاری نمایشگاه های فصلی بویژه در اقلیم کردستان عراق جهت ارائه محصولات و خدمات فنی و مهندسی، انجام شده است و سعی داریم از این طریق، ضمن افزایش صادرات، کیفیت پروژه های مسکن را افزایش و قیمت تمام شده را برای مصرف کنندگان نهایی به حداقل ممکن برسانیم.
در ادامه، پیمانکاران و سازندگان طرف قرارداد طرح نهضت ملی مسکن کردستان به بیان نقطه نظرات و نیازهای خود در راستای تقویت توان مالی و تامین مصالح مورد نیاز اجرای پروژه های مذکور پرداختند.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/X3jZy2