امروز دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ارزش افزودە حاصل از محصولات کشاورزی بە خود کشاورزان برگردد

وزیر جهاد کشاورزی کشور گفت: در حوزە کشاورزی حمایت ویژەای از فعالان این حوزە صورت می‌گیرد و تلاش ما بر این است کە ارزش افزودە حاصل از محصولات کشاورزی بە خود کشاورزان بازگردد.

به گزارش فراسو، سیدجواد ساداتی نژاد امروز (۱۷تیر) در بازدید از بزرگترین گلخانە هیدرپونیک کشور در دیواندرە اظهار کرد: عدم توسعە گلخانەای، مجتمع‌های دامپروری و نبود صنایع تبدیلی از ضعف‌های موجود در استان کردستان است.

وی عنوان کرد: تلاش ما بر این است کە ارزش افزودە حاصل از محصولات کشاورزی بە خود کشاورزان بازگردد.

ساداتی نژاد بیان کرد: توسعە گلخانەای، صنایع تبدیلی و مجتمع‌های دامپروری ظرفیت‌های خوبی است کە باید در استان توسعە و ایجاد شوند.

وی ادامە داد: باید سرمایەگذاری ویژەای در بحث صنایع تبدیلی و کشاورزی در استان صورت گیرد و مجموعەهای دامپروری نیز در استان توسعە پیدا کند.

ساداتی‌نژاد افزود: کردستان یکی از قطب‌های تولید گندم در کشور است و یکی از قطب‌های طرح جهش‌دیم‌زارهای کشور استان کردستان است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود کە امسال حدود ٨۵۰ هزار تن گندم در این استان برداشت شود کە از رشد قابل‌توجهی نسبت بە سال گذشتە برخوردار است.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: با حمایت‌های صورت‌گرفتە در طرح جهش دیم‌زارها، شاهد توسعە و افزایش دیم‌زارها در کل استان خواهیم بود.

وی در پایان یادآور شد: خوشبختانە اعتبارات ویژەای در این سفر برای بخش کشاورزی در نظر گرفتە شدە است کت امیدواریم زمینە تحولات بسیار خوبی در این استان باشد.

همچنین پیمان اسکندریِ رییس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان، در بازدید وزیر جهاد کشاورزی از روند اجرای پروژه گاوداری ۱۰۰۰ راسی شیری _ گوشتی دیواندره اظهار کرد: این پروژه با ظرفیت ۱۰۰۰ راس دام سنگین مولد و ظرفیت کل ۲۰۰۰ راسی با اشتغالزایی مستقیم ۷۰ نفر با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در حال احداث می باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولیدات این گاوداری ۲منظوره ۱۲ هزار تن شیر و ۳۵۰ تن گوشت قرمز می باشد اظهار امیدواری کرد و گفت: در سال جاری با افتتاح این گاوداری میزان تولید سالانه شیر و گوشت قرمز در شهرستان دیواندره که یکی از قطب‌های دامداری استان می‌باشد به ترتیب تا ۴۴ هزار تن شیر و ۷۰۰۰ تن گوشت قرمز می رسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: ۶۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات بند الف ماده ۵۲ (قانون الحاق) برای این پروژه مصوب گردیده بود و برای تکمیل آن نیازمند ۱۰۴ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ می باشد.

گاوداری فوق در روستای دربند از توابع شهرستان دیواندره قرار گرفته است.

همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان کردستان چندین طرح تولیدی و کشاورزی در شهرستان ها افتتاح خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/0eGhcD