امروز جمعه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

۶ترمینال به کانتینرهای یخچالی در بندر شهید رجایی خدمات‌رسانی می‌کنند

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: به منظور خدمات رسانی بهتر به کانتینرهای یخچالی شش ترمینال به صورت مستمر در بندر شهید رجایی فعال و درحال خدمات رسانی هستند.

به گزارش فراسو، منصور خرمشکوه روز چهارشنبه در تشریح اختصاص شش ترمینال خدمات رسانی به کانتینرهای یخچالی در بندر شهید رجایی به خبرنگاران اظهار کرد:این اقدام در راستای توسعه زیر ساخت‌های لازم به منظور خدمات رسانی به کانتینرهای یخچالی در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت از سالیان گذشته با محوریت اداره کل و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به انجام رسیده است.

وی افزود: در همین زمینه ظرفیت‌های زیادی از جمله ۲ هزار و ۸۶۴ پلاک برق کانتینر یخچالی، ۴۷۰ پاور پک و ۳هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت سردخانه‌ای در شش ترمینال بندر شهیدرجایی ایجاد و شرکت‌ها به شکل مستمر در حال خدمات رسانی می‌باشند.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد: عمده کشورهای هدف کانتینرهای یخچالی ارسالی از بندر شهید رجایی شامل چین، هند، سریلانکا و امارات می‌باشد که به طور یقین با حمایت دولت و ایجاد زیرساخت‌های لازم امکان توسعه و رونق این عملیات وجود خواهد داشت.

خرمشکوه در این باره گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان طرح‌های توسعه جدید برای ایجاد ظرفیت بیشتر در حوزه کالاهای یخچالی در دستور کار خود دارد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۲۶ قلم محصولات کشاورزی و همزمان سایر مشتقات دامی و لبنی از طریق کانتینرهای یخچالی به مقصدهای تعیین شده بارگیری و ارسال شده که عمده این محصولات شامل خرما، سیب درختی، کیوی، رطب، ماهی و میگو و سایر محصولات و مشتقات کشاورزی و دامی و لبنی می‌باشد.

به گفته معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در مجموع در کل استان هرمزگان و در شش ماهه دوم سال گذشته شاهد افزایش ۶۰ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ بوده‌ایم.

خرمشکوه با بیان اینکه در شهرستان بندرلنگه علاوه بر صادرات این کانتینرها به کشورهای امارات و قطر بخشی از طریق شارجه به کشور عمان ترانزیت می‌شود، افزود: به منظور پشتیبانی و نگهداری این کانتینرها حدود ۲ هکتار از اراضی بندرلنگه به این امر اختصاص پیدا کرده است.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/0NDxrd