امروز جمعه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر میراث‌فرهنگی: بسیاری از مسائل با اعتبارات محدود رفع می‌شود

 وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور در شهرستان بروجن گفت: بسیاری از مسائل و مشکلات با اعتبارات کم و یا حتی با صحبت در محل قابل رفع است.

به گزارش فراسو، سید عزت‌الله ضرغامیروز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان بروجن تاکید کرد: وقتی به‌عنوان دولت وارد یک منطقه می‌شویم، باید تمام ابعاد را بررسی کرد.

وی افزود: بسیاری از کارهای بزرگ نیاز به اعتبار فراوان ندارند، اما برخی از پروژه‌ها نیازمند اعتبار و بودجه است که باید درباره آن‌ها بررسی و بحث شود.

ضرغامی تصریح کرد: در سفرهای استانی پس از بررسی موضوعات مختلف از نزدیک‌، درباره اعتبارات تصمیم‌گیری می‌شود و آنجا که عقب‌ماندگی بیشتری داشته و یا زودتر پاسخ خواسته‌ها را بدهد، اعتبار مورد نیاز را دریافت می‌کند.

وی یادآور شد: محدودیت‌های زیادی در منابع اعتباری وجود دارد و نباید انتظار اعتبارات بالا و سنگین را داشت.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت: در محدوده تپه‌های تاریخی سال‌ها است اجازه ساخت و ساز داده نشده است و دولت هم اعتباری برای خرید این زمین‌ها از مالکان ندارد و البته این ظلم به مردم است و روز گذشته مصوبه آن در هیات دولت انجام شد تا زمین‌ معوض به مالکان اعطا شود.

ضرغامی با بیان اینکه بهترین اشیا برای موزه بروجن فراهم و به این شهر اهدا می‌شود. افزود: گردشگری در بروجن عقب مانده است و جذب و حضور سرمایه‌گذاران در این شهرستان ضرورت دارد.

نماینده رییس جمهور در سفر استانی تصریح کرد: مشکلات اعتبارات تبصره ۱۸ و وام‌ها رفع شده و برای هر پروژه گردشگری، اعتبار لازم اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه میهمان مردم چهارمحال و بختیاری هستند.

از روز گذشته تعدادی از معاونان وزرا به‌‎عنوان نمایندگان تام‌‎الاختیار وزیران دولت سیزدهم درشهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری حضور یافته و با مردم دیدار چهره به چهره دارند.

در بیست و چهارمین سفر استانی رییس‌جمهور و هیات دولت سیزدهم، اعتباراتی برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری تصویب می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/jclO9e