امروز جمعه، ۱ تیر ۱۴۰۳

نگرانی آمریکا از سرنوشت کمک‌های ارسالی به اوکراین

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات کنونی و سابق آمریکا گزارش داد، مقامات واشنگتن معتقدند که نظارت بر کمک‌های ارسال شده به اوکراین از ژانویه سال جاری میلادی به ارزش ۵۴ میلیارد دلار برای اطمینان از اینکه این کمک‌ها به سرقت نمی‌روند و یا مورد سوء استفاده قرار نمی‌گیرند، لازم است.

به گزارش فراسو، روزنامه وال استریت ژورنال در این گزارش به نقل از جان سپکو، بازرس کل ویژه در امور بازسازی افغانستان نوشت: حتی اگر یک دلیل خاص باشد، باز هم دزدی وجود دارد. سوء رفتار وجود دارد. پارتی‌بازی وجود دارد. تصمیمات احمقانه‌ای وجود دارند که اتخاذ می‌شوند. این ماهیت انسان است. تا چند سال آینده قرار است داستان‌هایی درباره اتلاف کمک‌ها، کلاهبرداری و سوء استفاده بخوانید.

براساس گزارش اسپوتنیک، در ادامه این گزارش آمده است: البته تاکنون هیچ موردی از تخلف مشاهده نشده است.

یکی از سخنگویان شورای امنیت ملی آمریکا به روزنامه وال استریت ژورنال گفت که کی‌یف به دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اطمینان داده که آنها نیز نگرانی‌های واشنگتن درباره مسئولیت سیستم‌های تسلیحاتی ارسال شده به اوکراین را درک می‌کنند.

با این حال، در این گزارش به نقل از یکی از مقامات آمریکا آمده است که واشنگتن اطلاع مستقیم اندکی درباره اینکه تجهیزات نظامی آمریکایی پس از تحویل داده شدن به دولت اوکراین سر از کجا درمی‌آورند، دارد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/cwCJQt