امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو کمیسیون عمران مجلس: قرارداد ساخت یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن ملی منعقد شد

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر قرارداد ساخت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی با پیمانکاران در قالب طرح ملی نهضت مسکن منعقد شده است.

صدیف بدری، اظهار داشت:پیشرفت فیزیکی برخی از این طرح‌های مسکن به ۴۰ درصد نیز رسیده و انتظار می‌رود شاهد اتمام طرح‌های نیمه‌تمام در سطح کشور باشیم.

وی بیان کرد: تخصیص زمین برای احداث واحدهای مزبور با فراهم کردن شرایط تغییر کاربری در نظر گرفته شده و درصدد هستیم مشکلات ساخت چهار میلیون مسکن را برطرف کنیم و درصدد هستیم با برطرف‌سازی چالش‌های این پروژه قیمت تمام شده واحدها و نیز پرداخت هزینه از سوی متقاضیان مسکن را رقم بزنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: صندوق ملی مسکن به عنوان منبع مالی ارزشمند برای اجرای پروژه‌های مسکن مشخص شده و در این زمینه جمع‌آوری اعتبارات در نظر گرفته شده در صندوق ملی مسکن جمع‌آوری می‌شود تا هر چه سریع‌تر اجرای پروژه‌های مسکن را به اتمام برسانیم و مشکلات این پروژه را برطرف کنیم.

بدری اظهار کرد: کمک‌های بلاعوض برای متقاضیان مسکن‌های حمایتی در سه دهک ابتدایی در نظر گرفته که می‌توان شرایط لازم را برای آماده‌سازی اعتبارات صندوق ملی مسکن فراهم کرد که به همین منظور پیش‌بینی بودجه سالیانه، تخفیف عوارض پروانه و یارانه سودهای بانکی جزو اولویت‌های اساسی است که باید مورد توجه واقع باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از پروژه‌های مهم کشور محسوب می‌شود که درصدد هستیم با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مربوطه هر چه سریع‌تر به احداث این واحدها جامه عمل پوشانده و شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/stA9yd