امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس سازمان امور مالیاتی خبر داد: تمرکز اداره کل مودیان بزرگ بر پرونده های با مقیاس ملی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در مراسم تودیع مدیر کل سابق و معارفه مدیر کل جدید امور مالیاتی مودیان بزرگ، ضمن تبیین رویکرد جدید سازمان برای طبقه بندی و رسیدگی موثر به پرونده های مالیاتی، بر تمرکز این اداره کل بر پرونده‌های با مقیاس ملی تاکید کرد.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، دکتر داود منظور در مراسم تکریم علی صالحی، مدیر کل سابق و معارفه مسعود مصلحی، مدیر کل جدید امور مالیاتی مودیان بزرگ، ضمن تاکید بر لزوم رسیدگی بهنگام و موثرتر به پرونده‎های مالیاتی، بر کاهش زمان رسیدگی به پرونده های مالیاتی این اداره کل و تمرکز بر پرونده‌های با مقیاس ملی تاکید کرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه اداره کل مودیان بزرگ در مجموع حدود یک سوم وصولی سازمان را محقق می سازد، خاطرنشان کرد: نقش این اداره کل در رشد حدود ۶۰ درصدی وصولی دو ماهه نخست امسال بسیار پررنگ و برجسته بوده است.

دکتر منظور در ادامه، خاطرنشان کرد: اداره کل امور مالیاتی مودیان بزرگ، از جهت نوع و گستردگی فعالیت مودیان، میزان وصولی، تخصصی بودن فرآیندها و پیچیدگی پرونده های مالیاتی، اداره کل منحصر به فردی است و نقش مهمی در مبارزه با فرار مالیاتی و وصول معوقات و تحقق درآمدهای پیش بینی شده سازمان دارد.

وی خاطرنشان کرد: بهبود در وصول، نشانه تحول در فرآیندها و شاخصی برای ارزیابی عملکردها محسوب می‌شود و با هدف تسریع در فرآیندها و افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده های مالیاتی در نظر داریم هیات‌های حل اختلاف ویژه ای در محل ساختمان این اداره کل مستقر کنیم تا پرونده های مهم و ملی، حتی اگر مربوط به سایر ادارات کل باشد، به صورت متمرکز در آن رسیدگی شوند.

دکتر منظور همچنین اظهار داشت: با هدف بهبود رسیدگی به پرونده ها در این اداره، پایگاه های اطلاعاتی مربوط به پرونده های مالیاتی با ابعاد ملی تقویت خواهند شد و اطلاعات پنهانی که در خصوص این دسته از مودیان وجود دارد، شناسایی و در اختیار کارشناسان این اداره کل قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به روند اجرایی شدن قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان از تیرماه امسال، عنوان کرد: با اجرای این قانون، منابع قابل ملاحظه ای در بخش مالیات بر ارزش افزوده شناسایی و وصول خواهند شد و فرارهای مالیاتی در این حوزه کاهش قابل توجهی خواهد یافت.

وی اضافه کرد: برای تحقق هر چه مطلوبتر قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده و قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، همراهی بخش های مختلف کشور ضروری است و تلاش می کنیم هماهنگی های لازم با تمامی دستگاه های اجرایی برای اجرای هر چه بهتر این قانون صورت گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/LQYGEX