امروز یکشنبه، ۱۳ خرداد ۱۴۰۳

حقوق‌های نجومی به دلیل عدم ثبت دستمزدها در سامانه‌های نظارتی بوجود آمد

نماینده رزن در مجلس گفت: متاسفانه از زمان اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری بخش‌های مختلف از اجرای این قانون سرباز زده و از همین جا پرداخت حقوق‌های نجومی آغاز شد.

به گزارش فراسو، حسن لطفی نماینده رزن در مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه ۲۴ خرداد) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص آخرین وضعیت ثبت اطلاعات کارکنان دولت در سامانه‌های ثبت حقوق و مزایا و پاکنا اظهار داشت: چند سال است که ما فریاد می‌زنیم بیش از ۸۰ درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری شده و تنها ۲۰ درصد آن صرف هزینه‌های عمرانی می‌شود و لازم است اصلاحاتی در این زمینه صورت گیرد. تا زمانی که بخش عمده‌ای از بودجه صرف هزینه‌های جاری می‌شود ما چگونه به سمت توسعه کشور حرکت کنیم.

وی افزود: قانون اداری و استخدامی کشور در سال ۱۲۸۶ شکل گرفت و پس از فراز و فرودهای فراوان در سال ۱۳۸۶ این قانون کنار رفت و قانون مدیریت خدمات کشوری تنظیم شد. از سال ۱۳۸۸ که قانون خدمات مدیریت کشوری اجرایی شد ۲۳ دستگاه اجرایی به بهانه‌های مختلف از اجرای قانون سرباز زده و از همین جا حقوق‌های نجومی آغاز شد.

نماینده رزن در مجلس تصریح کرد: بنده از مجلس شورای اسلامی آغاز می‌کنم چرا باید پرداخت حقوق‌ بخش‌های مختلف مجلس نیز از قانون‌های مختلف پیروی کند.

لطفی گفت: نمایندگان مجلس براساس قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می‌کنند و کارکنان مجلس شورای اسلامی براساس قانون نظام هماهنگ و دیوان محاسبات نیز براساس قانون دیگری حقوق دریافت می‌کنند. چرا ما اطلاعات لازم کارمندان را نداریم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/hFsc0S