امروز دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش دما و احتمال بارش تگرگ در نیمه شمالی و ارتفاعات استان تهران

مدیر کل هواشناسی استان تهران از کاهش نسبی دما و احتمال بارش تگرگ در نیمه شمالی و ارتفاعات استان طی روز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش فراسو، مجتبی جلالی، در خصوص وضعیت آب و هوایی استان تهران اظهار داشت: بر اساس داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی و آسمان استان تهران طی پنج روز آینده کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد شدید پیش بینی شده است.

جلالی با اشاره به اینکه وزش باد شدید در ۵ روز آینده در ساعات بعد از ظهر و شب بیشتر خواهد بود گفت: طی مدت اعلام شده خیزش گرد و خاک به ویژه در نیمه جنوبی و غرب استان و گاهی وزش باد خیلی شدید و نفوذ گرد و غبار انتقالی از غرب کشور که از دیروز آغاز و تا امروز نیز ادامه دارد را خواهیم داشت که متعاقباً با این پیش بینی‌ها کاهش دید و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: طی مدت ۵ روزه یعنی از دیروز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه تا پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه افزایش ابر و گاهی رگبار باران و رعد و برق با احتمال بارش تگرگ در نقاط مستعد به ویژه روز سه شنبه در نیمه شمالی و ارتفاعات مورد انتظار است.

مدیر کل هواشناسی استان تهران عنوان داشت: برای روز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه کاهش نسبی دما به ویژه در نیمه شمالی استان تهران پیش بینی می‌شود و یخبندان شبانه سطح زمین در ارتفاعات بالا دست دور از انتظار نیست.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ywJTLl