امروز دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیرخارجه انگلیس وضعیت اقتصادی این کشور را بسیار وخیم خواند

 «لیز تراس» وزیر امورخارجه انگلیس وضعیت اقتصادی این کشور را با توجه به نرخ تورم ۹ درصدی در ماه آوریل گذشته بسیار وخیم توصیف کرد.

به گزارش فراسو، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر افزود: وزیر خارجه انگلیس گفت؛ «انگلیس در وضعیت بسیار بسیار دشوار اقتصادی قرار دارد».

بنابراین گزارش تورم در انگلیس طی چهار دهه گذشته به بالاترین سطح خود، ۹ درصد رسید که باعث افزایش بی سابقه بهای مواد غذایی و سوخت در این کشور شده است.

این گزارش می افزاید: شاخص مصرف در انگلیس طی ۱۲ ماه گذشته منتهی به ماه مارس و بنابر گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، به ۹ درصد رسید این درحالی بود که در ماه پیش از آن تورم هفت درصد اعلام شد، بانک انگلیس هم اکنون تورم برای سال جاری میلادی در این کشور را ۱۰ درصد پیش بینی کرد؛ افزایش تورم درانگلیس از سال ۱۹۸۹ میلادی بدین سو بی سابقه بوده است.

وزیر خارجه انگلیس امروز (چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱)در مصاحبه با «اسکای نیوز» با اشاره به این مطلب گفت: ما در وضعیت بسیار بسیار دشوار اقتصادی قرار داریم.

وزیر خارجه انگلیس با اشاره به همه گیری ویروس کرونا و جنگ اوکراین به اسکای نیوز گفت: تردیدی نیست که وضعیت بسیار دشوار نه تنها برای تمامی مردم انگلیس بلکه در واقع در تمام جهان است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/DdGRrF