امروز یکشنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۳

صندوق پستی سیمین و جلال رونمایی شد

دومین صندوق پستی مشاهیر ایران  به نام سیمین و جلال، زوج نویسنده ایرانی نامگذاری شد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، صبح امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ همزمان با بزرگداشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی با حضور سید احمدمحیط طباطبایی؛ رئیس کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) و حسن عمیدی مدیرکل دفترارتباطات شرکت ملی پست و رئیس موزه ملی ارتباطات، دومین صندوق پستی مشاهیر به نام سیمین و جلال زوج نویسنده ایرانی  ثبت و در محل منزل تاریخی این زوج نصب شد.

حسن عمیدی مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست و رئیس موزه ارتباطات با بیان اینکه هدف از این اقدام پاسداشت مقام مفاخر و مشاهیر علم، ادب و فرهنگ کشور گفت:  این حرکت در راستای ایفای نقش فرهنگی و تاریخی شرکت ملی پست به وسیله نمادهای ماندگار تاریخی و برای  زمینه ‌ سازی  در ارتقا و تعالی فرهنگ و تقویت ارزش‌های اجتماعی صورت گرفته می گیرد.

طی سال‌های اخیر با ورود فناوری و تغییرات صورت گرفته در شیوه زندگی افراد، استفاده از صندوق‌های پست به مراتب کاهش یافته است. صندوق‌های پستی معرف و نمادی از پست محسوب شده و استفاده و بکارگیری آنها به منظور احیای نمادهای پستی  در دستور کار شرکت ملی پست و موزه ارتباطات قرار دارد.

در روز ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ در سالروز تولد بانو سیمین دانشور، خانه موزه سیمین و جلال در محل خانه این زوج نویسنده و مؤلف توانمند کشورمان افتتاح شده است. این خانه که ساختمان ویلایی کوچکی در بن ‌بست ارض در محله دزاشیب تهران است، توسط شهرداری خریداری و احیا شده و به عنوان مکانی برای تجمع ادب دوستان مورد توجه و اهمیت است. خانه جلال آل‌احمد و سیمین دانشور در سال ۱۳۸۳ توسط سازمان میراث فرهنگی با شماره ۱۱۴۶۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

گفتنی است در اردیبهشت ۱۴۰۰ تمبر سیمین و جلال  به صورت بلوک ۲ قطعه ای توسط شرکت ملی پست  چاپ و منتشر شده، که بر روی این صندوق نقش بسته است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Z8iSpY