امروز شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تجارت با کشور عمان از طریق خوزستان توسعه یابد

نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران در روزهای آینده به عمان گفت: مبادلات تجاری و اقتصادی ایران باید از طریق استان خوزستان با کشور عمان توسعه یابد.

به گزارش فراسو، شهلا عموری،  با اشاره به سفر رئیس جمهور در روزهای آتی به کشور عمان، اظهار کرد: فرصت مذاکرات میان مقامات دو کشور ایران و عمان، زمان بسیار خوبی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی میان دو کشور است و امیدواریم بتوانیم مبادلات تجاری و اقتصادی را با همکاری دو طرفه ارتقا دهیم.

وی افزود: دو کشور ایران و عمان وجوه فرهنگی مشابهی دارند که می‌توان از این ظرفیت برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور کمک گرفت. در این زمینه نیاز است تا رایزنی‌های لازم برای گسترش مبادلات تجاری و تسهیل روابط اقتصادی انجام شود و سفر رئیس جمهور ایران به عمان می‌تواند دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه اقتصادی داشته باشد.

نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان با بیان اینکه باید مبادلات تجاری ایران با کشور عمان از طریق استان خوزستان توسعه یابد، گفت: اختصاص پروازهای کارگو از فرودگاه اهواز به پایتخت کشور عمان و همچنین احیای خط کشتیرانی از خرمشهر به عمان می‌تواند از مهمترین مسایلی باشد که برای توسعه روابط تجاری میان ایران و عمان مورد توجه قرار گیرد.

عموری ادامه داد: کشور عمان متقاضی تولیدات داخلی کشور و به ویژه استان خوزستان در زمینه کشاورزی و صنعت است و باید از این ظرفیت به بهترین شکل بهره برد تا تجار و بازرگانان ایرانی بتوانند به راحتی به این کشور صادرات داشته باشند و مراودات اقتصادی را با این کشور ارتقا دهند.

وی افزود: آنچه که در این زمینه اهمیت بسیار زیادی دارد این است که به ‌منظور توسعه مبادلات تجاری و ارتقا سطح روابط اقتصادی، دولت‌های ایران و عمان باید بسته‌های حمایتی از بازرگانان را تدوین کنند تا بازرگانان در فضای آرام و بدون مشکل فعالیت کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اهمیت حمل و نقل دریایی در تجارت میان ایران و عمان عنوان کرد: ایجاد زیرساخت‌هایی برای تسریع در جابجایی کالاهای صادراتی به خصوص در حوزه حمل و نقل دریایی مساله بسیار مهمی است که باید مورد توجه دو کشور ایران و عمان قرار بگیرد.

عموری در پایان با بیان این‌که ظرفیت‌های تجاری خوزستان در سفر رئیس جمهور ایران به عمان برای همکاری با فعالان اقتصادی ارایه می‌شود، گفت: امیدواریم در سفری که رئیس جمهور ایران در روزهای آینده به عمان خواهد داشت شاهد دستاوردهای اقتصادی بسیار خوبی برای تجار و بازرگانان باشیم و بتوانیم سطح روابط اقتصادی با عمان را ارتقا دهیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/07qMfo