امروز دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از ۵۸ میلیون دلار کالا از گمرک خرمشهر صادر شد

 مدیر کل گمرک خرمشهر گفت: ۵۸ میلیون و ۸۱۳ هزار دلار کالای غیرنفتی از ابتدای سالجاری تاکنون از گمرک خرمشهر به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش فراسو، حسن غیبی، با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی صادرات طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: این مقدار صادرات شامل ۷۹۱ هزار تن کالای غیر نفتی است که نسبت به سال گذشته ۸۱ درصد از نظر وزنی افزایش داشته است.

وی به افزایش ۶۷ درصدی واردات کالا از طریق این گمرک در ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و ادامه داد: ارزش کالاهای وارداتی در این مدت ۹۱ میلیون و ۵۰۳ هزار دلار و از نظر وزنی ۲۰ هزار و ۵۹۵ تن بوده که ۳۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی را نشان می دهد.

غیبی بیشترین کالای صادر شده از گمرک خرمشهر را کلینگر، میلگرد، سنگ‌نما، سبزی و میوه تازه همچنین میوه خشک اعلام کرد و افزود:کالاهای مذکور به مقصد عراق، کویت و امارت متحد عربی صادر شده و واردات نیز از کشورهای چین، تایوان، هندو امارات متحد عربی بوده است.

مدیر کل گمرک خرمشهر عمده کالاهای وارداتی را پیچ و مهره، قطعات یدکی خودرو، ابزار آلات و قطعات لوازم خانگی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: درآمد عمومی گمرک خرمشهر در این مدت ۷۸۷ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۸ درصد افزایش داشته است.

سال گذشته ۱۸۲ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۱۱۴ دلار کالای غیرنفتی از گمرک خرمشهر به خارج از کشور صادر شد.

گمرک خرمشهر به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پرمصرف کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین گمرکات کشور در زمینه صادرات است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/dTYTsT