امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای ۱۴۰ هزار طرح زیربنایی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: ۱۴۰ هزار طرح زیربنایی حدود ۲۵ درصد اعتبارات بنیاد برکت را به خود اختصاص داده است.

به گزارش فراسو، عارف نوروزی در آئین افتتاح ۱۵۰ مدرسه بنیاد برکت با بیان اینکه اقدامات این ستاد در سه حوزه توانمندی اقتصادی، امدادرسانی و زیربنایی تعریف می‌شود، افزود: در حوزه اقتصادی هدف ما کمک به اشتغالزایی خصوصاً در مناطق محروم است. در حوزه‌های امدادرسانی مباحث مربوط به امداد در حوادث غیرمترقبه همچون سیل و ساخت مسکن کرونا را در نظر داریم و در حوزه زیربنایی، ساخت مساجد، مدارس و بیمارستان‌ها را بر عهده داریم.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ هزار طرح زیربنایی حدود ۲۵ درصد اعتبارات بنیاد را به خود اختصاص داده است، افزود: مجموعاً ۱۵۹ هزار میلیارد تومان به حوزه توانمندسازی اقتصادی اختصاص داده شده و یک میلیون و ۹۸ هزار فرصت شغلی را ایجاد کردیم.

نوروزی در خصوص نتیجه فعالیت‌های اقتصادی خرد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: ۳۳۰ هزار تن انواع محصولات از گوشت قرمز و سفید تا دیگر محصولات تولید شده اما در بحث کلان سالی سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات پتروشیمی و ۱۵ درصد تولیدات دارویی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امیدواریم آثار فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام را بیش از پیش مردم ببینند، افزود: ۱۵۰ مدرسه امروز بخش کوچکی از مجموعه فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است که ان‌شاءالله مبارک دانش‌آموزان، والدین آنها و فرهنگیان این مناطق باشد.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: ۶۵۰ مدرسه دیگر در حال ساخت است که ان‌شاءالله یک هماهنگی بین سازمان نوسازی و بنیاد برکت انجام شود تا سرمایه‌گذاری‌های دولت معطل نماند.

نوروزی خاطرنشان کرد: ۴۷ هزار مسکن ویژه محرومین را در دست ساخت داریم که ۳۷ هزار مسکن آن تاکنون به نتیجه رسیده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/oqiqqx