امروز شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش رقابتی بودن محیط کسب و کار یکی از اهداف تحریم کشورمان است

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی گفت: امروز یکی از مهم ترین اهداف تحریم این است که رقابتی کردن محیط کسب وکار ما را کاهش دهند.

به گزارش فراسو، سید شمس‌الدین حسینی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۲۳ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور، کاهش نرخ اشتغال و افزایش نرخ بیکاری است.

وی بیان کرد: یکی از زیرساخت‌های بهبود تولید، بهبود محیط کسب و کار است. بهبود محیط کسب و کار نیازمند اهتمام ویژه است. باید فرهنگ کسب و کار و فرهنگ حاکم بر دستگاه‌های اجرایی در راستای حمایت از کسب و کار اصلاح شود.

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که فردی برای راه اندازی یک کسب و کار اعم از گلخانه یا مشاغل خانگی مراجعه می‌کند، فرد صادر کننده مجوز به دنبال تسهیل و همراهی نیست. بنابراین تا زمانی که این فرهنگ اصلاح نشود، نمی‌توان محیط کسب و کار را رقابتی کرد.

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز یکی از مهم‌ترین اهداف تحریم این است که رقابتی کردن محیط کسب و کار ما را کاهش دهند، این در حالی است که امروز در دنیا محیط‌های کسب و کار با هم رقابت می‌کنند و کشورهایی موفق تر هستند که محیط کسب و کار رقابت پذیرتری دارند.

حسینی تاکید کرد: تا زمانی که بهبود محیط کسب و کار به یک اراده، برنامه و نهضت ملی تبدیل نشود، نمی‌توان انتظار داشت در سال آینده رتبه کسب و کار ما از ۱۲۷ دو رقمی شود. دولت و قوه قضائیه و همه نهادها باید پای کار بیایند و هیچ استثنائی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: از وزارت اقتصاد و دارایی انتظار داریم به نتیجه کار توجه کند. هنوز مجوزهایی یا احصا نشده یا مورد تفاهم با وزارت اقتصاد و دارایی قرار نگرفته‌اند. وزارت اقتصاد باید تمام مجوزها را فهرست کرده و شناسنامه برای همه آنها تهیه کند و این در حالی است که کار در شرایط کنونی ناقص انجام می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/oSxl5h