امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزش باد گرم در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل/ آغاز بارش‌ها از سه‌شنبه

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش فراسو، امین حسین نقشینه، در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: از دیروز در بیشتر مناطق کشور جو پایدار بوده است.

وی توضیح داد: امروز و فردا وزش باد گرم را در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل همچنین در دامنه‌ها ارتفاعات گیلان خواهیم داشت.

نقشینه ضمن اشاره به اینکه از اواخر روز دوشنبه و سه‌شنبه در ارتفاعات استان‌های گیلان و مازندران گلستان افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد گفت: سه شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش دمای ۶ تا ۱۰ درجه‌ای را پیش بینی کرده‌ایم.

نقشینه اظهار کرد: چهارشنبه برای مناطقی از شمال غرب رگبار آغاز خواهد شد که سرعت وزش باد در روز چهارشنبه در غرب و شمال غرب و جنوب شهر و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش پیدا خواهد کرد که می‌تواند در مناطق مستعد موجب خیزش گرد و خاک شود.

این کارشناس هواشناسی گفت: پنجشنبه در برخی از مناطق شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر و استان‌های که در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع شده اند رگبار پراکنده خواهند داشت.

وی افزود: پنجشنبه وزش باد شدید در نیمه غربی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی تشکیل می‌شود که می‌تواند در مناطق مستعد به صورت گرد و خاک باشد.

وی ادامه داد: از ظهر فردا تا بعد از ظهر سه شنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

وی در پایان در مورد آخرین وضعیت آب و هوای پایتخت گفت: تهران امروز و فردا گرم‌تر خواهد شد که بیشینه دمای آن نیز تا ۲۸ درجه خواهد رسید.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ikMzVV