امروز دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ریزش ۳۳ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان ساعت کاری امروز(سه شنبه بیست‌وسوم فروردین ماه) ریزشی ۳۳ هزار و ۵۲۲ واحدی را به ثبت رساند و در سطح یک میلیون و ۴۴۵ هزار و ۹۶۹ واحدی قرار گرفت.

به گزارش فراسو، تمام شاخص‌های بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه سرخپوش بودند به نحوی که شاخص کل با ۳۳ هزار و ۵۲۲ واحد سقوط (معادل ۲.۲۷ درصد) به میلیون و ۴۴۵ هزار و ۹۶۹ واحد رسید.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم کاهشی ۸ هزار و ۲۳۵ واحدی داشت و ۳۵۵ هزار و ۲۱۹ واحد شد.

شاخص کل هم وزن هم با ۶هزار و ۷۴۶ واحد افت، در سطح ۳۸۰ هزار و ۲۹۵ واحدی قرار گرفت.

شاخص قیمت هم وزن هم با ۴هزار و ۲۰۴ واحد ریزش، ۲۳۶ هزار و ۹۹۳ واحد شد.

شاخص آزاد شناور با ۴۶ هزار و ۹۹۷ واحد سقوط، شاخص بازار اول با ۳۲ هزار و ۳۵۱ واحد ریزش و شاخص بازار دوم با ۴۳ هزار و ۴۰۴ واحد افت به ترتیب به یک میلیون و ۸۵۳ هزار و ۷۹۷ واحد، یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۳۴۲ واحد و ۲ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۹۸۲ واحد رسیدند.

شاخص کل فرابورس نیز ۲۵۹ واحد ریزش را به ثبت رساند و در ارتفاع ۱۹ هزار و ۹۳۰ واحدی ایستاد تا کانال ۲۰ هزار واحدی را از دست داده باشد.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد و ۲۶۸ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۵هزار و ۶ میلیارد تومان در ۴۸۶ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در فرابورس هم ۶ میلیارد و ۱۲۷ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۳هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان در ۲۷۸ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس به بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر در ریزش ۳۳ هزار واحدی شاخص کل بورس مربوط به نمادهای فولاد، فملی، شستا، فارس، ومعادن، شبندر و شپدیس بود.

نمادهای پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم شستا، وساپا، فولاد، شتران، خبهمن، ورنا و فملی بودند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/lustce