امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

خیزش گرد و خاک در مرکز، شرق و جنوب‌ شرق کشور/ وزش باد شدید در پایتخت

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش فراسو، فریبا گودرزی، در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای غرب، جنوب‌غرب، مرکز و نیمه غربی کرمان، یزد، زاگرس مرکزی در همدان، مرکزی، قم و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، شرق سواحل دریای‌خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و فردا گستره سامانه بارشی در نوار شمالی کشور، مرکز، شرق، جنوب، جنوب‌شرق کشور، دامنه‌های زاگرس در استان‌های مرکزی قم و شرق لرستان و همچنین ارتفاعات جنوب‌غرب کشور تداوم دارد.
وی ضمن اشاره به اینکه در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی در برخی ساعات انتظار رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید را داریم، ادامه داد:  امروز و فردا آب‌های خلیج‌فارس مواج و متلاطم اند و در شمال غرب و غرب کشور شاهد روند کاهش نسبی دما هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در مرکز، شرق و جنوب‌شرق وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و برای مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، افزود: این شرایط طی روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه در جنوب، شرق و شمال شرق ادامه دارد.

گودرزی با اشاره به اینکه شنبه و یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و در دامنه جنوبی البرز و شمال شرق کشور، کاهش نسبی دما و در برخی نقاط رویداد تگرگ مورد انتظار است، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران اظهار کرد: تهران امروز آسمانی نیمه ابری تا ابری را دارد و در برخی ساعات برای آن بارش باران، رگبار و رعدو برق و بعدازظهر وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دمای پایتخت ۲۸ درجه بالای صفر گزارش شده و تهران در روز‌های آتی با کاهش دما، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید مواجه است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ephHc0