امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تخلفات رانندگان در مقابل دوربین‌های پلیس

افراد زیادی بدون توجه به حقوق سایر شهروندانی که در ترافیک تونل توحید گرفتار شدند، با سرعت قابل توجهی از خطوط امدادی تونل‌ها عبور می‌کنند.

به گزارش فراسو، بسیاری از شهروندان حین رانندگی خواسته یا ناخواسته مرتکب برخی تخلفات می‌شوند که یکی از آن تخلفات، عبور و تردد در خطوط امدادی تونل‌های شهری است.

افراد با علم به اینکه عبور از خطوط امدادی تونل‌ها تخلف است، ام با بی تفاوتی به این موضوع بدون توجه به حقوق دیگران وارد این خطوط شده و با سرعت بالا اقدام به طی مسیر در تونل‌ها می‌کنند که بعضاً به دلیل سرعت بالای این افراد حوادثی نیز رخ می‌دهد.

تونل توحید یکی از تونل‌های شهری پایتخت است که این تخلف به وضوح در آن دیده می‌شود و برخی از رانندگان با سرعت بسیار بالایی در خطوط امدادی این تونل اقدام به تردد می‌کنند.

خط اضطرار در تونل‌ها مربوط به خودرو‌های امدادی از جمله اورژانس، آتش نشانی و پلیس است که در مواقع حادثه یا خطر بتوانند برای امداد رسانی از آن استفاده کنند.

نکته قابل توجه عدم برخورد پلیس با چنین متخلفانی در صحنه است که به قانون و حقوق سایر شهروندان در ترافیک مانده، دهن کجی کرده و با این خیال که با زرنگی توانستند از مهلکه فرار کنند؛ اقدام به ارتکاب این تخلف می‌کنند.

با وجود اینکه دوربین‌های مستقر در تونل‌ها فعالیت رانندگان در معابر زیرزمینی شهر را ثبت می‌کنند، اما عدم حضور فیزیکی پلیس باعث شده تا خیلی از افراد از قانون سرپیچی کنند و توجهی به جرایمی که با ثبت دوربین‌ها برایشان ثبت خواهد شد نداشته باشند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/alAIHg