امروز شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تأکید وزیر صمت بر ضرورت معرفی ابزارهای مالی جدید از سوی بانک‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای تامین سرمایه ثابت و در گردش بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی، تجاری و صنعتی ابتدا باید ابزارهای مالی اصلاح شود و بدین منظور نیازمند معرفی ابزارهای مالی جدید از سوی بانک‌ها هستیم.
به گزارش فراسو، فاطمی امین اظهار داشت: در این‌ چارچوب پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورتحساب سامانه جامع تجارت و تامین مالی زنجیره‌ای اجرایی شده و در سه ماهه نخست امسال به طور کامل عملیاتی می‌شود و بدین‌ ترتیب دیگر انحراف منابع نخواهیم داشت و بهره‌وری منابع بانکی ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.
وی اضافه کرد: سال گذشته سال بسیار سختی به دلیل کسری بودجه بود و به همین خاطر بانک‌ها به سوی فروش اوراق سوق پیدا کردند و فرصت‌ها برای واحدهای تولید کاهش یافت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ادغام وزارت صنایع و معادن با بازرگانی کار درستی بود اما به درستی انجام‌ نشد و تا نیمه نخست امسال این تلفیق کامل خواهد شد و چالش‌هایی که به‌ خاطر گستردگی این تلفیق وجود دارد حل می‌شود.
وی افزود: برای تامین سرمایه ثابت و در گردش بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی، تجاری و صنعتی ابتدا باید ابزارهای مالی اصلاح شود و بدین منظور نیازمند معرفی ابزارهای مالی جدید از سوی بانک‌ها هستیم./تسنیم

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/TlxAqA