امروز پنج شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بحران اوکراین؛ جنگی رقابتی میان آمریکا و اروپا با روسیه

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه بحران اوکراین، جنگ سرد و یا یک جنگ رقابتی میان آمریکا و اروپا با روسیه است، گفت: بحران اوکراین بر سر توسعه منافع نفوذ قدرت‌ها ایجاد شده است.

به گزارش فراسو، میرقاسم مؤمنی، با بیان اینکه درگیری نظامی در اوکراین مربوط به منطقه و کل جهان است، اظهار داشت: بحران اوکراین، جنگ سرد و یا یک جنگ رقابتی میان آمریکا و اروپا با روسیه و کشورهای منطقه اوراسیا است.

کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: بحران اوکراین بر سر توسعه منافع نفوذ قدرت‌ها ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه اوکراین قربانی اختلاف های روسیه و آمریکا شده است، گفت: مردم اوکراین هیچ مشکل و تعارض منافعی نسبت به مسائل خودشان در منطقه اورآسیا نداشته‌اند اما دخالت کشورهای دیگر در این منطقه موجب شده که این مسائل تشدید شود .

مؤمنی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری دلایل و ریشه های این جنگ را به خوبی بیان کرده‌اند. متاسفانه در بحران اوکراین به مباحث ظاهری قضیه مثل جنگ و بمباران پرداخته می‌شود این در حالی است که باید به دنبال ریشه های این بحران بود.

کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها با سیاست‌های خصمانه خود این جنگ را شعله ور تر کرده‌اند، افزود: یک زمانی سیاست‌های آمریکایی‌ها فروپاشی شوروی سابق بود؛ اکنون نیز به دنبال فروپاشی روسیه هستند بنابراین روسیه با تهدیدی به نام بحران فروپاشی ملی مواجه است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین مقام معظم رهبری ریشه های بحران اوکراین را به خوبی بیان کرده اند که توجه به آن ها ضروری است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/p7IECK