امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازدید از اماکن گردشگری استان همدان ۲۸ درصد افزایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: با توجه به میزان بلیت های به فروش رفته میزان بازدید مسافران و گردشگران از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان همدان در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش فراسو، علی مالمیر در گفت و گو با ایرنا افزود: از ۲۶ اسفند سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی ۷۷۲ هزار مسافر از جاذبه های تاریخی و توریستی و اماکن گردشگری استان همدان بازدید کردند.

وی اظهار داشت: نوروز امسال میزان اقامت مسافران در هتل ها و مهمانپذیرایی دارای مجوز از میراث فرهنگی به  ۱۲۰ هزار نفر شب رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ادامه داد: کاهش ۴۱ درصدی اقامت در چادرها بیانگر افزایش کیفیت سفر در این استان است چرا که در مقابل میزان اقامت در هتل ها در نوروز امسال ۶۰ درصد افزایش داشته است.

مالمیر با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۲۰۰ بازرسی توسط ستاد سفر تا پایان تعطیلات نوروزی صورت گرفت خاطرنشان کرد: ۱۴ نمایشگاه صنایع دستی در این مدت زمان دایر شد که این نمایشگاه ها بیش از پنج میلیارد تومان فروش داشتند.

استان همدان دارای یک هزار و ۸۵۰ اثر تاریخی، تفریحی و توریستی است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/7SGSkV