امروز پنج شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بارش پراکنده در ۸ استان کشور/ افزایش ارتفاع موج در بوشهر و شرق خلیج فارس

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش فراسو، کبری رفیعی، در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال و ارتفاعات کرمان، مناطقی از سیستان‌وبلوچستان، خراسان شمالی و شرق استان‌های سمنان و یزد رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در برخی نقاط انتظار تگرگ را داریم و در مناطقی هم شاهد خیرش گرد و خاک هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا سه‌سنبه در خراسان رضوی، مناطقی از خراسان شمالی و خراسان جنوبی بارش‌ها به همین شکل تداوم دارد و این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود، افزود: روز چهارشنبه در مناطقی از غرب و شمال غرب و طی روز پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، بخش‌هایی از جنوب غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز چهارشنبه در شمال غرب و روز پنجشنبه در شرق سواحل دریای خزر پدیده غالب وزش باد شدید است، ادامه داد: از امروز تا چهارشنبه در مناطق غرب و شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های ساحلی دریای خزر با افزایش تدریجی دما مواجه هستیم و از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه هم برای مناطق شرق و شمال شرق کشور همین شرایط دمایی پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه از امروز تا روز سه‌شنبه آب‌های جنوبی کشور خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم هستند، اظهار کرد: امروز برای مناطق ساحلی و دور از ساحل بوشهر و شرق خلیج فارس افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی ۲ متر و در مناطق فرا ساحلی تا ۳ متر پیش‌بینی می‌شود و فعالان دریایی باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشند چرا که این امر احتمال آسیب به قایق‌های تفریحی و شناور‌های سبک، غرق شدن شناگران، اختلال در تردد با شناور‌های نیمه سنگین و پاره شدن تور‌های صیادی را به همراه دارد.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری است و اواسط روز وزش باد را دارد. حداکثر دمای پایتخت امروز ۲۲ درجه و حداقل دمای آن به ۹ درجه می‌رسد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/0teoFC