امروز دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

امدادرسانی نوروزی هلال احمر به بیش از ۲۸۰۰ نفر/افزایش ۶۱ درصدی مأموریت‌ها

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۳۸۰۰ نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی خبر داد.

به گزارش فراسو، مهدی ولیپور ، در تشریح گزارش طرح ملی امداد و نجات نوروز ١۴٠١ که از ٢۵ اسفند ماه آغاز شده است، گفت: تا روز یکم فروردین ماه ١۴٠١ در مجموع ٧٧٣ مورد ماموریت امدادونجات از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشدی ۶١ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴٣٨ مورد مربوط به حوادث ترافیکی است که رشدی ٢٩ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین ٣٣ مورد نیز مربوط به حوادث کوهستان است که رشدی ١٠ درصدی داشته و ۸۳ مورد هم مربوط به حوادث جوی است.

ولیپور با بیان اینکه امدادگران هلال احمر در مجموع به ٣٨٩٧ نفر امدادرسانی کرده اند، گفت: از این تعداد ۴۵۳ تن به مناطق امن منتقل شده اند. ۳۴۶ تن نیز به مراکز درمانی انتقال داده شده اند و ۱۰۳۴ نفر نیز خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کرده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا کنون ١٧٩٧ نفر اسکان اضطرای داده شده‌اند، گفت: همچنین ۸۲ مورد عملیات نجات فنی انجام شده که منجر به رهاسازی ۹۴ مصدوم و نجات آنان از مرگ حتمی شده است.

وی درباره استان های دارای بیشترین مأموریت امدادی از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا کنون نیز گفـت: اصفهان با ٧١ مورد، آذربایجان شرقی با ۶٣ مورد و خوزستان با ۵٨ مورد در صدر استان‌های دارای بیشترین عملیات هستند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Qr144T