امروز شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اختیار حداکثری به مدیران کل اقتصادی استان‌ها تفویض می‌شود

 معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی از تفویض اختیار حداکثری به مدیرکل اقتصاد و دارایی در استان‌ها به عنوان نماینده وزیر خبر داد و گفت: این تفویض اختیار در ۲ یا سه فاز به‌زودی اجرایی می‌شود.

به گزارش فراسو، ذبیح‌الله سلمانی روز چهارشنبه در ارتباط ویدئوکنفرانسی با آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بیرجند برگزار شد اظهار داشت: سعی شده از ظرفیت‌های کارشناسی استان‌ها در همه تصمیم‌سازی‌ها بهره بگیریم.

وی از افتتاح درگاه ملی صدور مجوزها به عنوان یکی از اتفاقات مهم در دولت سیزدهم یاد کرد و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی کمک کردند این پنجره واحد راه‌اندازی شود که اقدام خوبی در راستای صرفه‌جویی هزینه‌ها و زمان مردم برای شروع کسب و کار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر لزوم ارایه برنامه راهبردی گفت: همه معاونان ستادی وزارتخانه و روسا مکلف شدند برنامه راهبردی را با در نظر گرفتن هفت محور تدوین و تصویب کنند که در چند روز آینده برنامه‌های عملیاتی تدوین و به عنوان منشور  ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در بخش مولدسازی و فروش اموال مازاد بر نیاز استان مشارکت حداکثری وجود داشته باشد و دستگاه‌های اجرایی کمک کنند در سال پیش رو با فروش حداکثری اموال مازاد به استفاده بهینه و تولید ارزش افزوده دست یابیم.

مدیرکل جدید امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی نیز در این نشست با تاکید بر لزوم بهبود فضای کسب و کار و کاهش فشار بر تولیدکنندگان و کارآفرینان گفت: اخذ مالیات از فعالیت‌های سوداگرانه، حمایت از کسب و کارهای نوین و دانش‌بنیان و مولدسازی اموال دولت از مهمترین اولویت‌های کاری است.

مرتضی ذاکریان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مباحث اقتصادی و انتخاب شعار سال افزود: آنچه مورد تاکید وزیر اقتصاد و دارایی است دفاع از فعالان اقتصادی بوده که تلاش می‌شود در چارچوب مقررات بالادستی با شتاب هرچه بیشتر این روند را توسعه دهیم.

مدیرکل سابق امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی هم گفت: در ۶ سال اخیر بیش از ۹۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مصوب خارجی در استان خراسان جنوبی داشتیم و پروژه چدن خوسف، کارخانه زغال و سه نیروگاه خورشیدی از جمله این سرمایه‌گذاری‌ها است.

عیسی جعفری‌گیو افزود: حوزه سرمایه گذاری خارجی هیچ تورمی ایجاد نمی‌کند و اثرات آن در اقتصاد کشور بیشتر نمود خواهد داشت.

وی عنوان کرد: با هماهنگی ایجاد شده بین دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان تلاش شد که مشکلات واحدهای تولیدی را احصا کنیم و در راستای بهبود فضای کسب و کار گام برداریم.

مدیرکل سابق امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: همچنین در بخش نظارت مالی به خاطر آموزش‌های خوب ذیحسابان در ۶ سال اخیر حتی یک پرونده نداشتیم که به دادسرا ارجاع شود و نشان از اشراف ذیحسبان و سلامت محیط مالی ادارات دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه اوراق تسویه افزود: از ۶ سال گذشته ۹۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این طریق برای ۱۴۰ شرکت تهاتر شده است.

جعفری‌گیو گفت: در زمینه خزانه‌داری الکترونیکی نیز جزو اولین استان‌هایی بودیم که حساب‌های واحد خزانه افتتاح شده  است.

وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی و کادرسازی همواره مد نظر بوده است ادامه داد: خراسان جنوبی رسما ظرفیت صادر کردن مدیر را دارد و آموزش‌های خوبی در راستای تقویت نیروی انسانی ارایه شده است.

در این آیین از تلاش‌های ۶ ساله عیسی جعفری‌گیو تقدیر و مرتضی ذاکریان به عنوان مدیرکل جدید امور اقتصادی و دارایی استان خراسان جنوبی معرفی شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/tITWTG