امروز چهارشنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۳

آتلانتیک: جنگ اوکراین سیاست‌های اروپا را دگرگون می‌کند

بحران اوکراین و عملیات نظامی روسیه، سیاست‌های اتحادیه اروپا را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

به گزارش فراسو، همزمان با جنگ اوکراین، اتحادیه اروپا شاهد رویداد‌های سیاسی مهمی است.

به گزارش «آتلانتیک»، جنگ اوکراین سیاست‌های اتحادیه اروپا را دگرگون می‌کند.

اخیرا انتخابات مجارستان برگزار شد و اروپا علاوه بر این انتخابات در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه قرار دارد.

انتخابات مجارستان و «ویکتور اوربان» که ۱۲ سال گذشته را بر این کشور حکومت کرده است؛ فرانسه و انتخاباتی که در آن رای دهندگان میان «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، و احتمالا یکی از رقبای افراطی‌تر وی انتخاب خواهند کرد.

در شرایط عادی، چنین رقابت‌هایی موضوعاتی با محوریت ملی هستند که به وسیله عوامل داخلی مانند اقتصاد، مهاجرت و واکنش به همه‌گیری ویروس کرونا هدایت می‌شوند، اما عملیات نظامی روسیه در اوکراین همه این موضوعات را تغییر و آن‌ها را تحت الشعاع قرار داده است.

ناگهات انتخابات فرانسه به این موضوع تبدیل شد که چه کسی می‌تواند کشور را در اولین جنگ بزرگ اروپا در دهه‌های اخیر هدایت کند.

جنگ در اوکراین کاملاً سیاست اروپا را دگرگون کرده است؛ آلمان در حال کنار گذاشتن تابو‌ها در برابر هزینه‌های دفاعی است.

فنلاند و سوئد در حال تجدید نظر در موضع خود در قبال روسیه و ناتو هستند و لهستان در حال تبدیل شدن خود به شریک بروکسل است.

اوکراین علاوه بر انتخابات مجارستان، به طور مشابه بر روایت انتخاباتی در فرانسه تسلط دارد؛ اگرچه تا دور نخست رقابت انتخاباتی کمتر از یک هفته باقی مانده است، به نظر می‌رسد در حال حاضر هیچ کمپین ریاست جمهوری در فرانسه در جریان نیست.

درست مانند مجارستان، «اوکراین بر انتخابات فرانسه کاملا سایه انداخته است.»

اگرچه رای دهندگان فرانسوی به ندرت به پای صندوق‌های رای می‌روند که سیاست خارجی را در سرلوحه ذهن خود قرار دهند، اما جنگ توانسته است این روند را خنثی کند.

«مکرون» نه تنها در هفته‌های پیش از جنگ، در آخرین تلاش برای جلوگیری از بحران به مسکو سفر کرد، بلکه از آن زمان تاکنون ده‌ها تماس از سوی پوتین و زلنسکی در تعقیب یک دیپلماسی انجام داده است.

فرانسوی‌ها به دنبال این هستند که چه کسی می‌تواند آن‌ها را از این بحران عبور دهد، و این احساس وجود دارد که مکرون احتمالاً تنها کسی است که می‌تواند این کار را انجام دهد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/VO5dg2