امروز جمعه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کلاهبرداری با ترفند تبلیغات شرکت‌های نظافتی

پلیس آگاهی طی هشداری از وقوع کلاهبرداری از هموطنان در آستانه پایان سال در قالب تیم‌های خدماتی، هشدار داد.

به گزارش فراسو، سرهنگ شهاب امینی، گفت: در روز‌های پایانی سال افرادی با درج آگهی‌های جعلی و گمراه کننده در معابر و فضای مجازی با عنوان قالیشویی و شکرت‌های ارائه خدمات نظافت منازل، اقدام به فریب شهروندان می‌کنند.

وی افزود: این افراد با سوء استفاده از اسامی شرکت‌های معتبر و ارائه شماره تلفن و آدرس‌های جعلی با ورود به منازل مردم و با اجرای نقشه‌های مجرمانه خود، از محل متواری و از پاسخ به شماره‌ای که در تبلیغات از آن استفاده کردند، امتناع می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کشور تصریح کرد: هموطنان قبل از دعوت به کار هر فردی برای انجام نظافت منازل خود و همچنین تماس با قالیشویی‌ها، اصالت و هویت شرکت‌ها و افراد مراجعه کننده را بررسی و از اتحادیه‌های مربوطه استعلامات لازم را اخذ کنند.

وی افزود: همچنین قبل از ورود افراد ناشناس به عنوان خدمتکار یا فرد قالی شو، از آن‌ها ارائه کارت شناسایی معتبر و شرکت مربوطه را درخواست کنند.

به گفته سرهنگ امینی، هموطنان به ویژه بانوان از نگهداری اموال با ارزش از قبیل طلا و جواهرات، پول نقد، اشیای قیمتی و … در دسترس و میدان دید افراد دیگر خوداری کنند.

وی تاکید کرد: هموطنان در صورت هرگونه مشاهده موارد مشکوک و حضور افراد ناشناس در محله سکونتشان با سامانه ۱۱۰ پلیس تماس گرفته و مراتب را اعلام کنند تا از وقوع جرایم و اتفاقات دیگر جلوگیری شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ymMGHe