امروز سه شنبه، ۱ خرداد ۱۴۰۳

کاهش ۵۹۵ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز(دوشنبه) بازار سرمایه افتی ۵۹۵ واحدی داشت و در سطح یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۷۸۱ واحدی قرار گرفت.

به گزارش فراسو، با وجودی که تمامی شاخص‌های بورس تهران در یک ساعت نخست سبزپوش بودند اما بتدریج از روند مثبت آنها کاسته شد به نحوی که شاخص کل در پایان معاملات امروز با ۵۹۵ واحد افت(معادل ۰.۰۴ درصد) به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۷۸۱ واحد رسید.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم کاهشی ۱۴۶ واحدی داشت و ۳۲۸ هزار و ۹۲۲ واحد شد.

شاخص کل هم وزن اما با این حال با ۲۱۸ واحد رشد، در سطح ۳۳۸ هزار و ۹۵۴ واحدی قرار گرفت.

شاخص قیمت هم وزن نیز ۱۳۶ واحد افزایش داشت و ۲۱۱ هزار و ۶۶۴ واحد شد.

شاخص آزاد شناور با ۱۰۶ واحد افزایش، شاخص بازار اول با ۴۸۵ واحد افت و شاخص بازار دوم هم با یک هزار و ۴۴ واحد افت به ترتیب به یک میلیون و ۷۱۵ هزار و ۹۲۷ واحد، یک میلیون و ۳۴هزار و ۹۱۵ واحد و ۲ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۷۶۴ واحد رسیدند.

شاخص کل فرابورس نیز افتی ۱۴ واحدی را در پایان معاملات امروز به ثبت رساند و ۱۸ هزار و ۱۳۸ واحد شد.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۲۳۵ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۳هزار و ۷۷۹ میلیارد تومان در ۳۰۳ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در فرابورس هم ۴ میلیارد و ۱۸۴ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۱۸۰ هزار و ۷۴۵ میلیارد تومان در ۱۶۸ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس به حدود ۱۸۵ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر منفی در افت ۵۹۵ واحدی شاخص کل مربوط به نمادهای شپدیس، کچاد و شیراز و بیشترین تاثیر مثبت هم مربوط به نمادهای کگل، ومعادن، خودرو و شیران بود.

نمادهای پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم شستا، کدما، شتران، خودرو، بشهاب، شبندر و خساپا بودند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/FsN40v