امروز شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام گردشگری به بانک‌های گلستان ابلاغ شد

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان گردشگری و صنایع دستی استان به بانک‌های عامل ابلاغ شد.

به گزارش فراسو، مجید رحمانی روز یکشنبه گفت: بانک‌های عامل طی روزهای آینده تسهیلات مصوب شده را به متقاضیانی که پرونده آنها به بانک ارسال و مدارک مورد نیاز را تکمیل کردند، پرداخت خواهند کرد.

وی افزود: تسهیلات مصوب شده از محل منابع “بند الف تبصره ۱۸ ” قانون بودجه امسال به ۵۰ متقاضی احداث یا راه‌اندازی واحدهای بوم گردی روستایی و برخی فعالان صنایع دستی گلستان پرداخت می‌شود.

رحمانی اضافه کرد: امسال سهم استان گلستان از تسهیلات اشاره شده هزار میلیارد ریال است که به مرور در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان همچنین گفت که این تسهیلات با کارمزد ۱۰ درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، بوم گردی یا همان گردشگری روستایی شکلی جدید از صنعت گردشگری رواج یافته در کشور است که در آن افراد به جای حضور در هتل ها و اماکن شلوغ و پر ازدحام، راهی روستاهای بکر می شوند تا به دور از هیاهوی زندگی روزمره ساعتی، شاید هم روزی و هفته‌ای را در آرامش برآمده از این ویژگیها سپری کنند و به معنای دقیق تر گردشگران بوم‌گرد به روستاها می‌روند تا همانند آنها زندگی کنند، مانند آنها غذای محلی بخورند، مانند آنان به طبیعت بروند تا لذت های یک زندگی ساده و صمیمی روستایی را تجربه کرده و از آن بهره‌مند شوند.

هم اکنون استان ۱.۹ میلیون نفری گلستان ۱۴۹ واحد اقامتگاه بوم گردی روستایی فعال و حدود ۳۰ هزار هنرمند صنایع دستی دارد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/nmBAmo