امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی باید در اولویت باشد

عضو شورای عالی کار با بیان اینکه پرداخت بدهی های دولت به تامین اجتماعی باید در اولویت باشد، گفت: تامین اجتماعی با بحران کمبود نقدینگی روبرو بوده و منابع و مصارف آن باهم همخوانی ندارد.

به گزارش فراسو، محمدرضا تاجیک، در خصوص بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: در حال حاضر دولت بزرگترین بدهکار به سازمان تأمین اجتماعی است که این موضوع تبدیل به یکی از دغدغه‌های بزرگ جامعه کارگری شده است زیرا منابع و مصارف این سازمان با هم همخوانی ندارند.

رئیس مجمع کارگران استان تهران با بیان اینکه امیدواریم سازمان تأمین اجتماعی در جهت وصول این مطالبات گام بردارد، افزود: با توجه به مصاحبه اخیر مدیرعامل سازمان در خصوص انتقال شرکت‌های زیانده و ارزش گذاری بیشتر از ارزش واقعی و بالاتر از ارزش کارشناسی، نگرانی جامعه کارگری در روزهای پایانی سال دوچندان شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه اشتباهات در دولت گذشته باعث شد تا شرکت‌هایی بالاتر از قیمت واقعی به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شوند که عملاً زیانده بودند و نه تنها کمکی به سازمان نکردند بلکه مشکلات و هزینه‌هایی نیز به سازمان تحمیل کردند. بنابراین در واگذاری‌ها باید منافع ذینفعان حفظ شده و به صورت قانونی و با ارزش واقعی این انتقال صورت پذیرد.

تاجیک گفت: همه این مسائل در شرایطی است که سازمان تأمین اجتماعی با بحران کمبود نقدینگی روبرو بوده و منابع و مصارف آن با هم همخوانی ندارد.

عضو کارگری شورای عالی کار افزود: لازم است که دولت به کمک سازمان تأمین اجتماعی بشتابد تا با تصمیم گیری درست و منطقی در این شرایط سخت، بدهی خود را بپردازد.

وی تاکید کرد: مشخص نشدن دستمزد برای سال آینده و عدم وصول مطالبات تأمین اجتماعی به صورت کامل از دولت، تصویری مبهم از سرنوشت و آینده جامعه کارگری رقم زده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/fl9u7t