امروز پنج شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ورود سامانه بارشی از غرب کشور

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش فراسو، کبری رفیعی، در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: در ۲۴ ساعت آینده در مناطقی از شمال شرق و غرب کشور همینطور دامنه‌های شرقی البرز ،بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشورمان بارش باران را خواهیم داشت که شدت بارش‌ها امروز در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و استان گلستان خواهد بود.

وی ادامه داد: از روز دوشنبه نوار شرقی کشور، روز سه‌شنبه در شرق کشور بارش ها به شکل خفیف ادامه پیدا خواهد کرد اما از روز چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام و پایدار خواهد بود.

رفیعی گفت : از روز پنجشنبه ورود سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب را به داخل کشورمان خواهیم داشت که این سامانه سبب بارش باران و همین‌طور کاهش دما در این مناطق خواهد شد که مناطق سردسیر بارش‌ها به شکل برف خواهد بود و به تدریج جنوب غرب کشور تحت تاثیر قرار این جو قرار خواهد گرفت.

وی گفت:طی ۲۴ ساعت آینده بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور همین طور مرکز و استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و وزش باد شدید موقتی را خواهیم داشت که در برخی از نقاط سبب ریزش گرد و خاک خواهد شد.

وی گفت:از بعد از ظهر امروز تا روز سه شنبه آب‌های خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی در پایان در مورد وضعیت آب و هوای تهران گفت :آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد را شاهد خواهیم بود که برخی مواقع تشدید خواهد شد، حداکثر دما ۱۷ و حداقل دما نیز فردا ۶ درجه بالای صفر پیش بینی خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/q4HG2f