امروز پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

سرمایه‌گذاران گردشگری از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات می‌گیرند

 مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری با معرفی فرمانداری‌های استان از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات می‌گیرند.

به گزارش فراسو، نادر فلاحی روز یکشنبه در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان کوثر اظهار کرد: ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل سفر رئیس‌جمهوری به استان و طرح‌های اقتصادی مصوب شده و مقرر است این تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ارائه شود.

وی با بیان اینکه حمایت از بخش گردشگری و طرح‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه تسریع شده است، افزود: قرار شده تسهیلات مصوب‌ در قالب تفاهم‌نامه با بانک‌های عامل برای طرح‌های شاخص و تاثیرگذار گردشگری ارائه شود که این طرح‌ها برای تمامی شهرستان‌های استان تعریف و شامل چندین طرح مهم و پیشران گردشگری است.

فلاحی گفت: اختیار صدور مجوز تاسیسات گردشگری در شهرستان کوثر را با هدف تسریع صدور مجوز به فرماندار این شهرستان تفویض می‌کنیم ، بنابراین پس از این با تشخیص فرمانداری به متقاضیان تاسیسات گردشگری مجوز صادر می‌شود.

 نمایندگان استان درباره تعیین حریم ساخت تاسیسات گردشگری اقدام کنند

وی تعیین حریم ۱۳۸ متری ساخت تاسیسات گردشگری از جاده را یکی از مشکلات اساسی شهرستان کوثر ذکر کرد و افزود: این در حالی است که تاسیسات صنعتی می‌توانند در حریم ۶۸ متری ساخته شوند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل با بیان اینکه استان‌هایی مثل گیلان و مازندران از قانون حریم ۱۳۸ متری جاده‌ها مستثنی هستند، از نمایندگان استان بویژه نماینده خلخال و کوثر درخواست کرد برای مستثنی شدن استان اردبیل از این قانون اقداماتی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه گره گردشگری شهرستان کوثر با تعیین تکلیف پروژه پل پیرتقی باز می‌شود، خاطر نشان کرد: با اعتماد به سرمایه‌گذار و همکاری منابع طبیعی تکلیف زمین‌های مربوط به پروژه پل پیرتقی باید روشن شود تا سرمایه‌گذار کار خود را انجام دهد.

فلاحی با اعلام آمادگی این اداره کل برای همکاری و اعطای تسهیلات برای ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در سه راهی فاراب گفت: اقدامات مهمی در شهرستان کوثر برای رونق گردشگری انجام شده است که از جمله آن می‌توان به کلنگ‌زنی چهار پروژه گردشگری در سال ۱۴۰۱، افتتاح یک هتل آلاچیق در نوروز ۱۴۰۱ ، ساخت ۲ مجتمع خدماتی رفاهی در جاده سرچم و  اخذ مجوز فعالیت ۹ واحد گردشگری کشاورزی اشاره کرد.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا  ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کردند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/jWXZ8R