امروز دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

زاکانی: میادین میوه و تره بار لنگرگاهی برای تهران هستند

شهردار تهران گفت: میادین میوه و تره بار در زمینه تنظیم بازار و جلوگیری از تلاطمی که در بازار وجود دارد بسیار موثر هستند.

به گزارش فراسو، علیرضا زاکانی، شهردار تهران درخصوص بازخورد عمومی خدمات مدیریت شهری در حوزه میوه و تره بار به میزان گفت: در حوزه میوه و تره بار یک موضوع به مسئله ناراحتی‌های کلی از وضع گرانی‌ها بر می‌گردد که البته مربوط به کل کشور هم می‌شود. در واقع این مساله ناظر به گرانی هاست که مردم به طور کلی در این زمینه نارضایتی‌هایی دارند. اما درباره آنچه که ناظر به قیمت‌ها در میادین میوه و تره بار می‌شود من از چند جا پرسش کردم بخش زیادی از مردم رضایت داشتند. یعنی درباره آن چیزی که ناظر به کیفیت خدماتی است که در میادین میوه و تره بار ارائه می‌شود مردم رضایت دارند. البته آنطور که من جویا شدم باز دیدگاه‌های مردم در این مورد هم متنوع بود. چون بعضی از مردم اعتراض داشتند و بعضی دیگر از مردم درباره خدماتی که در میادین میوه و تره بار ارائه می‌شود رضایت داشتند و می‌گفتند وضعیت خوبی در اینجا وجود دارد.

شهردار تهران درباره این پرسش که سهم میادین میوه و تره بار در تحقق شعار عدالت اجتماعی که مورد اهتمام مدیریت شهری پایتخت قرار دارد را چطور ارزیابی می‌کنید گفت: میادین میوه و تره بار سهم بسیار بالایی در این زمینه دارند. به صورت میانگین آن کالا‌هایی که در حوزه میوه و تره بار در این میادین عرضه می‌شود حدود چهل درصد ارزان‌تر از آن کالا‌هایی است که بیرون از اینجا عرضه می‌شود. در حوزه خشکبار و مواردی از این قبیل آن اجناس و کالا‌هایی که در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود حدود بیست، بیست و پنج یا سی درصد ارزان‌تر از سطح شهر به فروش می‌رسد. در زمینه این نوع کالا‌ها بین اجناس گوناگون در زمینه قیمت گذاری‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ولی نکته مهم این است که در زمینه تنظیم بازار و جلوگیری از تلاطمی که در بازار وجود دارد این ۲۶۲ میدانی که در زمینه میوه و تره بار داریم بسیار موثر است. درواقع میادین میوه و تره بار تبدیل به لنگرگاهی برای تهران شده است. روزانه بالغ بر یک میلیون تا یک میلیون و دویست یا سیصد هزار نفر از شهروندان به این میادین میوه و تره بار مراجعه می‌کنند. درواقع این میادین تبدیل به امکانی شده که می‌تواند از بروز تلاطم در بازار جلوگیری کند و این بسیار مساله مهمی است.

زاکانی در واکنش به اینکه در بعضی از محافل به خاطر روند رو به فزونی حضور دستفروشان و متکدیان در فضا‌های عمومی تهران اینطور تعبیر می‌شود که پایتخت تبدیل به شهر گدایان شده است گفت: چنین تعبیری غلط است. دست فروشان روی تخم چشم ما جا دارند. نباید دستفروشان را با متکدیان یکی کرد. من این اطمینان را می‌دهم که دستفروشان شهر تهران درحال ساماندهی شدن هستند و اقدامات لازم درباره حل مشکلات این قشر در دست انجام است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/OY1mIT