امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رشد ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

 شاخص کل بازار بورس تهران امروز (چهارشنبه، ۱۷ اسفندماه) با ۱۱ هزار و ۷۷۹ واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۴۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش فراسو، در ادامه معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۱ میلیارد و ۸۰۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۶هزار و ۸۶۷ میلیارد ریال و در بیش از ۷۲۰هزار و ۸۳۹ نوبت معامله شد.

در ادامه معاملات بورس تهران بیش از هشت میلیارد و ۲۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۹ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال و در ۴۸۰ هزار و ۱۴۷ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۳۵۳ واحد افزایش به ۳۴۲ هزار و ۶۹۰ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و ۴۷۲ واحد رشد به ۲۱۴‌هزار و ۳۹۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۲ هزار و ۵۵۰ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۱‌هزار و ۵۷۰ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۵۷۸ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۹۵۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۹۴۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۹۳۲ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۷۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۱۴۵ واحد، آلومینیوم ایران (فایرا) با ۱۰۳ واحد، پارس فولاد سبزوار (فسبزوار) با ۶۶ واحد و بانک پارسیان (وپارس) با ۵۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران‌خودرو (خودرو)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، سایپا (خساپا) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فرآروده‌های نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۷۵ میلیون و ۳۶۹ هزار برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۱۲۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۲۴ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۲۷۰ واحد رسید.

در این بازار سه میلیارد و ۷۷۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۳۶ هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال دادو ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۴۰ هزار و ۶۹۲ نوبت بود.

نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پالایش نفت لاوان (شاوان)،  سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین صنعتی مینو (غصینو)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (صبا)، گزوه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و کلر پارس (کلر) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/JhAzo7