امروز سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

باید از عرضه کالا‌ها توسط واسطه‌ها جلوگیری شود

یک تحلیل‌گر اقتصادی، گفت: باید از عرضه کالا‌ها در مجاری غیررسمی و توسط دستفروش‌ها و واسطه‌ها جلوگیری شود زیرا با حذف دلالی واسطه گری در توزیع اجناس علاوه بر کاهش وثبات قیمت‌ها احتمال ورود اجناس بی کیفیت به بازار نیز کمتر خواهد شد.

به گزارش فراسو، حمید حاج اسماعیلی، در خصوص راهکار برای حمایت از مصرف کنندگان از طریق ارتقاء کیفی کالا‌ها، گفت: در حمایت از مصرف کنندگان دو بحث قیمت و کیفیت مطرح است که گذشته از اهمیت قیمت با کیفیت بودن اجناس در میزان خرید مردم تاثیر گذار است.

به گفتۀ وی حق مردم است تا به لحاظ استاندارد‌ها و بهداشت مخصوصاً در خرید ارزاق عمومی و مواد غذایی از استاندارد و کیفیت کالا‌ها اطمینان داشته باشند.

این تحلیل‌گر اقتصادی، بیان کرد: اگر شرایط و ساختارهای نظارتی بر کیفیت و بهداشت کالا‌ها دقیق نباشد و افراد با شناسنامه رسمی در بازار کار کشور فعالیت نکنند سلامت مردم مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

حاج اسماعیلی با بیان این موضوع که باید از عرضه کالا‌ها در مجاری غیررسمی و توسط دستفروش‌ها و واسطه‌ها جلوگیری شود افزود: به دلیل اینکه با حذف دلالی واسطه گری در توزیع اجناس علاوه بر کاهش و ثبات قیمت‌ها احتمال ورود اجناس بی کیفیت به بازار نیز کمتر خواهد شد.

این کارشناس کسب وکار در پایان تاکید کرد: دولت باید نظارت بر بخش توزیع کالا‌ها را تقویت کند تا فقط افراد با شناسنامه رسمی و مجوز قانونی بتوانند مبادرت به عرضه کالا‌ها و ارزاق عمومی در بازار بکنند تا مردم با اطمینان خرید کنند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/t18xGv